הילרי קלינטון השחיזה את סכיניה וממשיכה לנסות להביס את המועמד הדמוקרטי, ברני סנדרס, במירוץ לנשיאות ארצות הברית. הלילה (חמישי) התרחש העימות הפולמי ביותר בין שני המועמדים הדמוקרטים. קלינטון תהתה האם הצעותיו השאפתניות של סנדרס בעלות היתכנות, ואמרה כי זה לא הוגן מצדו להטיל ספק ברקורד הליברלי שלה. סנדרס השיב מלחמה עקבית, כאשר האשים את קלינטון בכך שהיא מייצגת את הממסד הפוליטי ואת האליטה הכלכלית האמריקנית. בוויכוח נתגלעו בין המועמדים הדמוקרטים הנושאים הרגילים: ביטוח בריאות, מימון שכר לימוד לקולג' לצעירים ומאמצי הממשל לשלוט בשדרה העסקית של וול סטריט.
הפעם, חילופי הדברים בין קלינטון וסנדרס היו אינטנסיביים במיוחד, וחשפו מירוץ שבו קלינטון יורדת לאט מזוהרה הראשוני לטובת אנדרדוג לא מוכר יחסית, בקרב על מי הוא הטוב ביותר להוביל את המפלגה הדמוקרטית בבחירות ב-8 בנובמבר ומי המותאם ביותר לקדם את האג'נדה הליברלית שלה. קלינטון אמרה כי הצעתו של סנדרס להשית ביטוח בריאות אוניברסלי למשלם יחיד תסכן את תוכניתו של נשיא ארה"ב המכהן, ברק אובמה, "אובמה-קר". לטענתה, זו "טעות גדולה".

על תוכניתו של סנדרס להעניק סבסוד ממשלתי ללימודים בקולג', אמרה קלינטון כי היא יקרה מדי מכדי להיות מציאותית. לדברי קלינטון, "אני רוצה לדמיין מדינה שבה שכרם של בני אדם משקף את עבודתם הקשה. מדינה שבה יש לכל אחד ביטוח בריאות ושבה כל ילד יכול לממש את הפוטנציאל שלו. אני נלחמת עבור האנשים שלא יכולים לחכות לשינויים הללו ולא מבטיחה דברים שאיני יכולה לקיים". בתגובה, סנדרס אמר כי  לא יבטל את תוכנית "אובמה-קר" אלא ירחיב אותה, כשהוא מצביע על מדינות נוספות שבהן יש ביטוח בריאות אוניברסלי.
 

ההימורים של וול סטריט


לדברי סנדרס, "ביטוח הבריאות של אובמה, כפי שקלינטון ציינה, עשה הרבה דברים חיוביים. אבל מה שהוא לא עשה הוא להתמודד עם העובדה שיש לנו 29 מיליון בני אדם שאין להם כלל ביטוח בריאות. מספרם של אלה שסובלים מתת-ביטוח אף גדול יותר, כאשר מספרם של התשלומים המשותפים ומחירי התרופות משתוללים. אני מאמין כי בעתיד, ולא על ידי כך שנעצור את מה שכבר עשינו כי אני עזרתי לכתוב את החוק הזה, יהיה ביטוח בריאות אוניברסלי לכל העם האמריקני". סנדרס הוסיף כי הצעתו לשכר לימוד חינם באוניברסיטאות ציבוריות ישולם באמצעות מסים על ההימורים והספקולציות של וול סטריט.

חמישה ימים לפני הפריימריז בניו המפשייר, הסקרים מראים כי סנדרס, סנטור מוורמונט השכנה לניו המפשייר, מוביל ביחס לקלינטון, וזאת לאחר שסיים את המירוץ בקרבה מופתית לקלינטון באיווה ביום שני. העימות שנערך הלילה היה הראשון מאז שמושל מרילנד האחרון, מרטין אומאלי, פרש מהמירוץ לנשיאות ביום שני עקב תוצאות מאכזבות בפריימריז באיווה.
סנדרס האשים את קלינטון כי היא מייצגת את הממסד, בעוד הוא מייצג "עובדים אמריקאים פשוטי יום". סנדרס ציין גם כי הוועדה הפוליטית של קלינטון קיבלה תרומות מחברות בוול סטריט וכי קלינטון מקבלת שכר גבוה מהבנק גולדמן-סקס עבור נאומיה. קלינטון השיבה כי אינה שינתה את עמדותיה עקב תרומות כאלה ואחרות. כמו כן, אמרה כי זה משעשע לומר כי אשה שרצה לתפקיד הנשיאות זה עניין "ממסדי". עוד הוסיפה קלינטון, כי היא בספק האם סנדרס יוכל לקיים את הבטחותיו הסוציאליסטיות, תוך שהוא צריך לעבור בקונגרס המובל על ידי רפובליקנים.