המרוץ לנשיאות ארצות הברית הולך ומתחמם: במהלך העימות השמיני של המועמדים לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, כריס כריסטי מושל מדינת ניו ג'רזי וג'ב בוש מושל מדינת פלורידה לשעבר, יצאו הבוקר (ראשון) למתקפה נגד יריבם העולה מרקו רוביו, סנטור מדינת פלורידה והאשימו אותו על היותו חסר ניסיון כדי להגיע לבית הלבן.



"הוא פשוט לא מספיק בעל ניסיון כדי להיות נשיא ארצות הברית ולקבל החלטות אלה", אמר כריסטי על רוביו. "אנחנו כבר צפינו את זה, כולם, במשך שבע השנים האחרונות. תושבי ניו המפשייר הם חכמים, הם לא יעשו את אותה הטעות שוב". רוביו מנגד אמר שהוא הראה בסנאט שיוכל לנהל את הדברים, אבל כריסטי האשים את רוביו שהוא בסך הכל השתמש בשיטה של "נאום בן 30 שניות".



לפי הסקרים נכון לכעת, המיליארדר דונלד טראמפ מחזיק ביתרון מוצק בניו המפשייר, רוביו, עולה במהירות אל המקום השני ולאחר מכן קרוז. העימות השמיני של המועמדים מתקיים רק שלושה ימים לפני הפריימריז בניו המפשייר, המדינה השנייה בה יערכו הבחירות המקדימות, לאחר הבחירות בשבוע שעבר באיווה, כדי לבחור בסופו של דבר את המועמד שיתמודד על הנשיאות בשמונה בנובמבר.



טראמפ תקף את קרוז


במהלך העימות התעלם קרוז מאפשרות להתווכח עם טראמפ וסירב לחזור על ביקורתו מתחילת השבוע כי איל הנדל"ן המיליארדר לא הולם את המזג של הבית הלבן. "הוא לא ענה על השאלה שלך וזה מה שהולך לקרות עם אויבינו ועם האנשים שאנחנו מתחרים נגדם", אמר טראמפ והוסיף: "אנחנו הולכים לנצח עם טראמפ וזה מה שאני אוהב".



לאחר שנודע במהלך העימות על כך שקוריאה הצפונית שיגרה טיל הנושא לוויין, טראמפ אמר כי "המפתח להתמודדות עם קוריאה הצפונית הוא לגייס את עזרתה של סין. סין צריכה להיות אחראית לטיפול בבעיות עם קוריאה הצפונית כי הם יכולים לעשות זאת במהירות", אמר טראמפ. רוביו, סנטור פלורידה אמר שהוא מאמין שארצות הברית יכולה למנף את יחסיה עם סין כדי להשגיח על קוריאה הצפונית.



כזכור, בפריימריז שנערכו באיווה, גבר קרוז על טראמפ עם 28 אחוזים מהקולות בעוד המיליארדר הסתפק ב-24 אחוזים מהקולות ורוביו קיבל 23 אחוזים מהקולות. קרוז נאם בסיום ההתמודדות באיווה ואמר: "הלילה הוא ניצחון לשמרנים אמיצים ברחבי איווה ובכל מקום במדינה שלנו. הלילה מדינת איווה אמרה את דברה. איווה הראתה שהמועמד הרפובליקני לא ייבחר על ידי התקשורת. לא ייבחר על ידי הממסד בוושינגטון ולא ייבחר על ידי הלוביסטים. הוא ייבחר על ידי הכוח בו שוכנת הריבונות, אנו העם האמריקאי". טראמפ שהגיע למקום השני אמר: "אני אוהב את אנשי איווה. כשהתחלנו את המסע היו 17 מועמדים, כולם אמרו לי שלא אצליח להגיע אפילו לעשירייה הפותחת ואני אמרתי שאני חייב לעשות את זה. זהו כבוד אדיר בשבילי".