מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון תגבר על דונלד טראמפ אם השניים יהיו מועמדי המפלגות לנשיאות, כך עולה מסקר של רשת CNN. בהתמודדות ישירה בין שני המועמדים המובילים במפלגות הדמוקרטית והרפובליקנית, 56% חושבים שקלינטון תנצח, לעומת 42% שאומרים שטראמפ יהיה הנשיא.



עוד עולה מהסקר, כי לקלינטון יש יתרון על פני טראמפ במספר תכונות נשיאותיות והציבור חושב שהיא מסוגלת לטפל באחריות של המפקד העליון טוב יותר, היא מבינה טוב יותר את המעמד הביניים והשקפותיה על נושאים חשובים קרובים יותר לאלו של האמריקאי הממוצע.



בין המצביעים הדמוקרטים, הביטחון בניצחונה של קלינטון גבוה יותר, כש-87% חושבים שקלינטון תנצח, לעומת 75% מהרפובליקנים שאומרים זאת על איש העסקים. מבין הרפובליקנים שלא תומכים בטראמפ, המספר נמוך אף משמעותית: 40% חושבים שקלינטון תנצח, 57% הולכים עם טראמפ. בקרב תומכיו של המיליארדר, 92% בטוחים שהוא ינצח.



הנשאלים התבקשו לענות גם איזה מבין שני המועמדים הוא בעל תכונות נשיאותיות. 55% אמרו שקלינטון תהיה מפקדת עליונה טובה יותר, לעומת 36% לטראמפ, ו-51% טענו שהגברת הראשונה לשעבר יותר מתחברת לבעיות של מעמד הביניים. בשאלה מי מבין השניים יותר מסכים איתך על הנושאים החשובים, הפער היה קטן יותר: 48% לקללינטון ו-40% לטראמפ.



עם זאת, שני המועמדים אינם נערצים במיוחד על הציבור האמריקאי. בעוד שלקלינטון יתרון של 15% על פני טראמפ, הרי שכמעט רבע מהנשאלים לא מעריצים אף אחד מהם, 17% טוענים שהשניים לא ישרים או מהימנים. מהסקר עולה כי קלינטון עשויה לשנות את עמדתה בשל שיקולים אישיים (47% לעומת 42%).



באופן כללי, איש מחמשת המועמדים שנשארו במירוץ לא נהנה מאהדה של רוב הציבור, אולם ברני סנדרס וג'ון קייסיק זוכים ליחס חיובי.