טד קרוז וג'ון קייסיק, שניים משלושת המתמודדים לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית, יפעלו למנוע את המועמדות מהמתמודד המוביל, דונלד טראמפ. 



שני המועמדים פרסמו הצהרות בטווח של דקות ספורות אחד מהשני, לפיהן הם יחלקו את המאמץ בבחירות המקדימות הקרבות, כשקרוז ינסה לזכות באינדיאנה בשלושה במאי ואילו קייסיק יתמקד באורגון ובניו מקסיקו בשבועות שלאחר מכן. האסטרטגיה נועדה למנוע מטראמפ להשיג את 1,237 הנציגים הדרושים כדי לזכות במועמדות.



מנהל הקמפיין של קרוז, ג'ף רו, כינה את האפשרות שטראמפ יהיה מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות כ"אסון ודאי" והוסיף ש"על מנת להבטיח שנמנה רפובליקני שיאחד את המפלגה וינצח בבחירות הכלליות בנובמבר, הקמפיין שלנו יפנה את הזמן והמשאבים לבחירות באינדיאנה ונפנה את הדרך למושל אוהיו קייסיק באורגון ובניו מקסיקו".



ואילו במחנה קייסיק אמרו כי "זה קריטי למנוע מאיל הנדל"ן לנצח באינדיאנה ולהגיע למספר הנציגים הדרוש עוד לפני ועידת המפלגה בקליבלנד". האסטרטג הראשי של קייסיק, ג'ון וויבר, הוסיף כי" אנו מרגישים בנוח עם מצב הנציגים שלנו באינדיאנה, ועל פי הדינמיקה של הפריימריז, אנחנו מפנים את המשאבים שלנו מערבה ומפנים את הדרך לקרוז".  



המהלך של שני המתמודדים מגיע לאחר שבכירי המפלגה הרפובליקנית חיפשו דרך למנוע מטראמפ להיות המועמד, אך ללא הצלחה מאחר שקרוז וגם קייסיק טענו שהם היחידים שיכולים לבלום אותו מלזכות במועמדות עוד לפני הוועידה. קייסיק אף אמר ש"אינו חושב בדרך הזו", כשנשאל על האפשרות של "פיצול המפה". 



טראמפ כבר הזהיר את הרפובליקנים, שלא ינסו "לגנוב" לו את המועמדות על ידי כל מיני תרגילים, ואיים לפרק את המפלגה אם הוא לא יהיה המועמד בסופו של דבר.



נכון לעכשיו, לטראמפ יש 845 מציגים, לקרוז 559 ולקייסיק 148. הבחירות הבאות ייערכו במזרח ארצות הברית במדינות קונטיקט, דלאוור, מרילנד, פנסילבניה ורוד איילנד, בהן יחולקו 118 נציגים.