המפלגה הרפובליקנית כמרקחה. הסיכום שהושג בין טד קרוז לג'ון קייסיק בניסיון למנוע מדונלד טראמפ להגיע למספר הנציגים הנדרש כדי לזכות במועמדות לנשיאות לא עובר בשקט אצל המיליארדר הניו יורקי שמוביל בבטחה במרוץ הרפובליקני. איל הנדל"ן הגיב היום (שני) להבנות בין השניים ואמר כי זה "עצוב" ששני יריביו היו צריכים לחבור יחדיו כדי להביסו.



טראמפ גם אמר בהצהרה שפרסם, כי "בתעשיות אחרות קנוניה היא לעתים קרובות לא חוקית, אבל השניים האלה, שהם חלק מהמעגל הפנימי בוושינגטון, צריכים לחבור יחדיו כדי להישאר בחיים". לדבריו, מבחינה מתמטית הם מתים והמהלך הזה מראה כמה הם, "כבובות של התורמים שלהם ושל בעלי האינטרסים, והקמפיינים שלהם חלשים".



בראיון לפוקס ניוז, אמר טראמפ כי "הצעד הנורא והנואש הזה, מצד שני קמפיינים שכשלו בצורה טוטאלית, גורם לי להיות אפילו עוד יותר נחוש לנצח, לטובת המפלגה הרפובליקנית ולטובת המדינה".



על פי הסיכום, קייסיק יוותר על ניסיון לנצח באינדיאנה לטובת קרוז, ואילו הסנאטור מקטסס יפנה למושל אוהיו את הדרך באורגון ובניו מקסיקו. 



בקרב גורמים במפלגה הרפובליקנית הדעות על המהלך של קרוז וקייסיק חלוקות. מצד אחד יש כאלה שרצו שצעד כזה יקרה כבר מזמן. מנגד, פעילים פוליטיים אחרים תהו האם העסקה ביניהם לא מגיעה מאוחר מדי. 



איל הנדל"ן כבר התלונן בעבר לא פעם על כך שהליך בחירת המועמד לנשיאות "מכור" נגדו, האשמה שהוא חזר עליה גם היום. מנגד, גורמים במפלגה אמרו כי החוקים היו ידועים לכולם כבר מזמן. טראמפ כבר הזהיר את הרפובליקנים, שלא ינסו "לגנוב" לו את המועמדות באמצעות כל מיני תרגילים, ואיים לפרק את המפלגה אם הוא לא יהיה המועמד בסופו של דבר.



נכון לעכשיו, לטראמפ יש 845 מציגים, לקרוז 559 ולקייסיק 148. על מנת לזכות במועמדות צריך אחד מהשלוש להגיע ל-1,237 נציגים בוועידת המפלגה שתיערך בקליבלנד. הפריימריז הבאים ייערכו במזרח ארצות הברית במדינות קונטיקט, דלאוור, מרילנד, פנסילבניה ורוד איילנד, בהן יחולקו 118 נציגים בסך הכל.