מהפכה נשית בארה"ב או תעלול בחירות?  המועמדת הדמוקרטית המובילה לנשיאות ארה"ב, הילרי קלינטון, נתנה הלילה (שלישי) רמז להרכב העתידי של ממשלה אפשרית בראשותה, ואמרה כי מחצית מהרכבו של קבינט בראשותה יורכב מנשים. בתשובה לשאלת מנחה רשת החדשות MNBC בפילדלפיה, אמרה קלינטון: "אני הולכת להרכיב קבינט שנראה כמו אמריקה, ו50% מאמריקה הן נשים". 



קלינטון סירבה לקרוא ליריבה ברני סנדרס לפרוש מהמירוץ הדמוקרטי לנשיאות, אם בתום הפריימריז הוא ימשיך לפגר אחריה במספר הצירים. עם זאת, אמרה קלינטון כי היא "השקיעה כמות עצומה של זמן" לשכנע את תומכיה להעביר את תמיכתם לאובמה, לאחר שהיא סיימה את הקמפיין הדמוקרטי לנשיאות ב-2008. "אני מקווה שנראה את אותו דבר השנה", הוסיפה. 

ההכרזה הנשית של קלינטון, היא לא ההתבטאות הראשונה שלה בנושא. רק שלשום, על פי דיווחים בארצות הברית (שעשויים להיות גם בלון ניסוי), יועציה ובעלי בריתה של קלינטון החלו בקיום סבב שיחות אינטנסיבי בדבר זהותו של המועמד לסגנות לנשיאות שירוץ לצדה, כך דיווח פטריק הילי ב"ניו יורק טיימס", ובין השאר, נבחנת ברצינות האפשרות כי זו תהיה אישה.

יועציה של קלינטון מתכננים להרכיב רשימה של 15 עד 20 מועמדים פוטנציאלים, שצוותה יבצע מתוכה את הסלקציה הסופית עד סוף האביב. צוותה של מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב צפוי להתמודד עם שאלות מורכבות, כגון האם ארצות הברית מוכנה לכרטיס כל נשי לקמפיין והאם בחירתה של סגנית נשיאה אישה תקשה עליה בסביבת הבית הלבן, שבו מדיניותו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון עדיין מורגשת.
 
בזמן שהקרב למינוי עדיין גמיש ותוצאותיו לא חד משמעיות, קלינטון בטוחה דיה בניצחונה, בעיקר בעקבות התוצאות שהגיעו מניו יורק, שם הביסה את ברני סנדרס בבחירות המקדימות לפני ארבעה ימים, ובכך קבעה כמעט סופית שתתמודד מול דונלד טראמפ. הילרי שרטטה עבור יועציה את חזונה עבור עמיתה למירוץ והעניקה כמה קריטריונים לחיפוש, כך מסרו יותר מתריסר יועצי הקמפיין וחברי מפלגה המקורבים לקלינטון ל"ניו יורק טיימס".

לקלינטון עדיין אין מועמד מוביל, אך היא מסוקרנת מכמה תרחישים ומועמדים. חלק מהשמות שעלו לדיון על ידי קלינטון: הסנטור טים קיין ומרק וורנר, מושלי מדינת ווירג'ניה לשעבר, הסנטור שרוד בראון מאוהיו, המייצג את הפלג היותר ליברלי של המפלגה, המושל לשעבר דוואל פטריק ממסצ'וסטס, בכיר אפרו-אמריקאי במפלגה הדמוקרטית, ותומס א' פרז, היועץ למעמד העובדים לנשיא ארה"ב ברק אובמה ועו"ד היספני לזכויות אזרח.