לא מרים ידיים: למרות שרק בימים האחרונים התפרסם סקר חדש של רשת CNN, שלפיו צפויה הילרי קלינטון להבטיח סופית את מועמדותה לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית כבר מחרתיים אם תנצח במדינות שבהן יתקיימו הפריימריז, יריבה ברני סנדרס ממשיך לטעון כי עדיין לא אפסו סיכוייו לחולל סנסציה במפלגה. הסיבה העיקרית ככל הנראה לפרץ האופטימיות שלו היא סרט חדש שצפוי לצאת לאקרנים בפסטיבל קאן, שבו על פי הפרסומים הרשמיים צפוי הציבור לגלות כיצד ממשלות וארגונים שונים עזרו לבני הזוג קלינטון להתעשר.



גם אם הסרט יעורר הדים בקרב חברי המפלגה, על פי התחזיות צפויה קלינטון לזכות מחרתיים בניצחונות במרבית אם לא בכל המדינות שבהן ייערכו הבחירות המקדימות: קליפורניה, מונטנה, ניו ג'רזי, ניו מקסיקו ודרום דקוטה.



בצד השני של המפה התמונה מעט שונה. המועמד המוביל דונלד טראמפ צפוי לנצח על פי הסקרים רק בקליפורניה ובניו ג'רזי כאשר במדינות האחרות, בהן מונטנה ודרום דקוטה, צפוי יריבו הסנאטור טד קרוז לגרוף את מרבית הקולות. אותו קרוז הציג בשבוע שעבר את המועמדת לשעבר שפרשה מהמרוץ קרלי פיורינה בתור סגניתו אם ינצח בבחירות. ההכרזה, שנועדה להטות את קולותיהן של הנשים בעיקר לטובתו, זיכו אותו בלעג מצדו של טראמפ, שטען בבוז כי "קרוז הוא המועמד הראשון שמציג סגנית כאשר אין לו אפילו סיכוי מתמטי לזכות בבחירות".



למרות ביטחונו של טראמפ בהבטחת מועמדותו מטעם הרפובליקנים הוא נתקל בקשיים בלתי צפויים בדרך. ביום חמישי בערב נעצרו כ־20 מפגינים במהלך מחאה המונית נגד טראמפ שהתקיימה מחוץ לאמפיתיאטרון בקליפורניה שבו הוא נאם ושנהפכה עד מהרה לאלימה. מאות מפגינים שנשאו שלטים בגנותו של המועמד המוביל, בעיקר בשל הבטחתו לבנות חומה עם מקסיקו אם ינצח, התעמתו עם השוטרים במקום, תוך שהם שוברים שמשות של ניידת משטרה ומנסים להפוך אותה. אחרים ריססו כתובות נגד טראמפ על ניידת נוספת. המפגינים גם התעמתו עם קבוצת תומכי טראמפ, שהגיבו בקריאות "בנה את החומה עם מקסיקו!".



אבקה לבנה נשלחה למשרדיו של טראמפ


נאום נוסף שנשא טראמפ שלשום בוועידת המפלגה הרפובליקנית נתקל בקשיים כאשר מאות מפגינים חסמו את הכניסה לבניין, והמועמד נאלץ לרדת מהמכונית ולעשות את דרכו לאולם דרך אדמה בוצית כשהוא מוקף במאבטחים. "זו לא הכניסה הכי חלקה שהייתה לי אי פעם. הרגשתי כאילו אני חוצה את הגבול", התבדח טראמפ במהלך נאומו.



בסוף השבוע נשלחה מעטפה ובה אבקה לבנה לא מזוהה למשרדיו של טייקון העסקים בניו יורק. עד מהרה פונו העובדים מהמקום ואלה שנחשפו לאבקה נלקחו לבידוד. לאחר זמן קצר התברר כי לא מדובר בחומר מסוכן.



במפלגה הדמוקרטית כאמור קלינטון קרובה מאי פעם לזכות במועמדות הדמוקרטית, עובדה שהתחזקה בימים האחרונים כשסנדרס נאלץ להודיע על פיטורי מאות מאנשי הקמפיין שלו. עם זאת הסנאטור היהודי ניסה בסוף השבוע לשכנע את המצביעים הדמוקרטיים לתמוך בו, וטען כי "מרבית הסקרים מראים כי אני המועמד שיכול לתת את המאבק הצמוד ביותר לטראמפ".



בתוך כך לא ברור אם הסרט "המזומנים של קלינטון" מדיר בשבוע האחרון שינה מעיניהם של מזכירת המדינה והנשיא לשעבר. בסרט, שמבוסס על ספרו של פיטר שווייצר, "מביא היוצר את הסיפור כיצד ממשלות וארגונים זרים הפכו את ביל והילרי קלינטון לעשירים". לטענת שווייצר, קלינטון התחייבה להעניק עדיפות לאותם תורמים אם תיבחר לנשיאה. אנשיה של קלינטון טענו בסוף השבוע כי "הסרט אינו מציג אף הוכחה לכך", אבל במטהו של סנדרס מקווים כי הסרט יביא למהפך בדעת הקהל ואולי אף לפרישה אפשרית של קלינטון אם יוכח כי קיבלה טובות הנאה.