ג'ון קייסיק, מושל אוהיו והמתמודד האחרון מול דונלד טראמפ על מועמדות המפלגה הרפובליקנית למירוץ לנשיאות ארצות הברית, הודיע לפנות בוקר (חמישי) על השעיית הקמפיין שלו. לאחר פרישתו של טד קרוז אתמול, הצהרתו של קייסיק משאירה את טראמפ לבד במירוץ המפלגה - והופכת אותו למועמד הוודאי שלה במירוץ לבית הלבן, בהיעדר אירוע חריג במיוחד. בהצהרה שנשא אמר קייסיק כי "אני משעה את הקמפיין שלי. יש לי אמונה חזקה ומחודשת כי אלוהים יראה לי את הדרך קדימה, כדי להגשים את המשמעות של חיי".

קייסיק וקרוז הגיעו להחלטותיהם לאחר ההפסד המוחץ שלהם לדונלד טראמפ בפריימריז במדינת אינדיאנה אתמול.  טראמפ הביס את קרוז וגרף 53 אחוזים מהקולות, הסנטור הטקסני הסתפק ב-36 אחוזים מהקולות והרחק מאחור, ג'ון קייסיק נותר עם עם שבעה אחוזים בלבד. 

מושל אוהיו, ג'ון קייסיק. "אלוהים יראה לי את הדרך קדימה". צילום: רויטרס
טראמפ, איל נדל"ן מיליארדר וכוכב ריאליטי, יישאר כאמור המועמד היחיד ויקבל את כלל הצירים בפריימריז שנותרו בכעשר מדינות, ולאחר מכן ימונה ביולי למועמד המפלגה הרשמי. טראמפ צפוי להתמודד מול הילארי קלינטון, שסביר כי תהיה מועמדת המפלגה הדמוקרטית. 

ניצחונו של טראמפ, נגדו נלחמו באגרסיביות בחודשים האחרונים חלקים נרחבים במפלגה הרפובליקנית, התקבל בכלי תקשורת בארצות הברית בתדהמה. העיתונים הגדולים דנו בהרחבה בשאלה כיצד לא חזו את ההצלחה שלו, ומדוע העריכו הפרשנים כי לא יצליח להגיע לאין שהגיע. השיח התקשורתי החל גם לפנות את הדיון בפריימריז לטובת השלב הבא - כיצד תראה ההתמודדות של קלינטון מול טראמפ, ואפילו - כיצד תראה נשיאותו של המועמד הפרובוקטיבי והמפתיע.