נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, יצא להגנתה של אשתו, המועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, הילרי, כאשר הפריעו לו לנאום במהלך עצרת בחירות לגבי תמיכתה בישראל. האתר "פוליטיקו" דיווח כי במהלך נאום בו קלינטון דן לגבי עמדות של אשתו לגבי הנושאים העיקריים באירוע בניו ג'רזי, אחד מהאנשים בקהל התערב ושאל "מה לגבי עזה?".



"הרגתי את עצמי לתת לפלסטינים מדינה", ענה לו הנשיא לשעבר והוסיף: "היה לי עסק שעבד עם מורדים שהיו יכולים להעניק להם את כל עזה". כאשר בקהל המשיכו ללחוץ בעניין, קלינטון לא היסס ופירט על הטבע המורכב של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "החמאס הוא באמת ארגון חכם. כאשר הוא מחליט לירות רקטות לישראל, אנשיו מתגנבים בעורמה בבתי החולים, בבתי הספר, בתחום המאוכלס ביותר".



עוד אמר קלינטון: "חמאס אמר שהוא מנסה לשים את הישראלים בעמדה שאינם מוגנים בה, או שלא יוכלו להתערב מעשית בנעשה". קלינטון שיבח את החלק של אשתו בארגון פגישות בין נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס וראש הממשלה בנימין נתניהו במאמצים להקל על שלום באזור. קלינטון סיים את דבריו בהזכירו כי אף אחד לא חף מפשע במזרח התיכון, אך אמר כי הישראלים חייבים להיות בטוחים כי לאמריקה אכפת "אם הם חיים או מתים".