דונלד טראמפ, שצפוי להיות מועמד הרפובליקנים לנשיאות, יצא אתמול במתקפה נגד "הניו יורק טיימס" בעקבות התחקיר על יחסו לנשים. הוא כינה אותו "בדיחה" והאשים את העיתון בצביעות בשל התעלמותו כדבריו, "מהסיפור האמיתי על הקלינטונים ועל נשים".



יממה אחרי ש"הניו יורק טיימס" פרסם תחקיר מקיף שבו הוצגו טענותיהן של עשרות נשים שטענו כי טראמפ הטריד או השפיל אותן, נמנעו בכירי המפלגה הרפובליקנית, ובהם יריביו של טראמפ מלהתייחס לדברים. עם זאת, המיליארדר עצמו, שכבר הכחיש בשיחה עם העיתון את מרבית הטענות, החריף את הטון שבו הגיב לדברים.



"'הניו יורק טיימס' הכושל כתב עוד ידיעה שנועדה לפגוע בי. כולם מתרשמים עד כמה אני נחמד לנשים, הם לא מצאו כלום. בדיחה!", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "כולם צוחקים על 'הניו יורק טיימס' בשל הכתבה העלובה שהם כתבו עלי ועל הנשים. נתתי להם שמות רבים של נשים שסייעתי להן. הם סירבו להשתמש בהם. למה 'הניו יורק טיימס' הכושל לא כותב את הסיפור האמיתי על הקלינטונים ועל נשים? התקשורת בלתי הוגנת לחלוטין!".



טראמפ אף פרסם בחשבון סדרת ציוצי תמיכה ממצביעים רפובליקנים שהבהירו כי התחקיר לא ישנה את כוונתם לעמוד לצדו של המיליארדר בבחירות. "כולם ממשיכים לערום עוד דברים על דונלד, אבל הם לא יוכלו לקחת את ההצבעות שלנו לעולם!", נכתב באחד הציוצים, בעוד גולשת אחרת כתבה "אני אישה ואני תומכת במאה אחוז בדונלד טראמפ וככה זה מההתחלה".



במקביל, נמשכים הדיווחים כי בכירים במפלגה הרפובליקנית מנסים למצוא מועמדים חלופיים לטראמפ שירוצו כעצמאיים בבחירות בנובמבר. לפי ה״וושינגטון פוסט״, מועמד המפלגה בבחירות 2012, מיט רומני, כבר פנה באופן אישי לסנאטור בן סאס מנברסקה, שנחשב לאחד ממתנגדיו הבולטים של טראמפ, ולמושל אוהיו, ג'ון קייסיק, שפרש מהמרוץ לנשיאות בתחילת החודש, אולם עד כה הוא לא זכה לתשובה חיובית.



כמו כן, נעשתה פנייה למיליארדר מארק קובאן, הבעלים של קבוצת הכדורסל דאלאס מאבריקס אולם הוא סירב להצעות. עם זאת, קובאן הבהיר כי הוא היה יכול לנצח את טראמפ. "הוא יכול לרדוף אחרי כמה שהוא רוצה והוא יודע שאני אשים אותם במקומו", אמר. "עם זאת, אני לא רואה את זה קורה. אין מספיק זמן".



בתוך כך, כוכב הקולנוע, שון פן, סיפק אתמול תיאור צבעוני לאופן שבו הוא רואה את קמפיין הבחירות של טראמפ. "זה לא משנה מה טראמפ אומר, כי כל מה שהוא עושה זה למכור", אמר פן בראיון ל״פייננשל טיימס״. "זה פופוליזם של אוננות. זו הזדמנות עבור אדם אחד לקבל חגיגה קבוצתית עבור הנרקיסיזם האישי שלו". פן גם ציין כי הוא מחבב את הסנאטור ברני סנדרס אולם הוא יצביע בבחירות עבור הילרי קלינטון, ואף הציע לה לקחת בתור סגן את המושל הרפובליקני קייסיק.