דונלד טראמפ, שרגיל לרכוש לעצמו יריבים רבים הודות להצהרותיו הפרובוקטיביות, רשם לעצמו שלשום אויבת נוספת, הפעם בדמותה של השחקנית המפורסמת אנג'לינה ג'ולי.



כוכבת הקולנוע ואשתו של בראד פיט התארחה ביום שני באירוע שערכה רשת BBC. גו'לי, שליחה מיוחדת מטעם האו"ם לענייני מהגרים, נשאלה בשלב מסוים בכנס על דעתה בנוגע להצהרתו של טראמפ, שלפיה, "יש לאסור כניסת מוסלמים לארה"ב". בתגובה לשאלה הנידה ג'ולי בראשה לשלילה ואמרה, "מבחינתי, ארה"ב נבנתה בזכות אנשים מכל העולם, שהתאחדו למען חופש ובמיוחד למען חופש הדת". היא הוסיפ: "קשה כל כך לשמוע הצהרה כזאת, במיוחד כשהיא מגיעה מאדם שחושק בתפקיד נשיא ארה"ב".



בתוך כך, טראמפ עצמו, שהצליח בחודשים האחרונים לסחוף מיליוני מצביעים תוך כדי שימוש ברטוריקה תוקפנית ומעליבה, החליט ככל הנראה לשנות טקטיקה ובעיקר רטוריקה. בראיון אמש טען טראמפ כי הוא בסך הכל "אדם שנלחם על הישרדות" וכי אינו רואה בעצמו "איש בעל עוצמה". בראיון ששידרה רשת פוקס נראה המועמד המוביל עם המגישה מייגן קלי, וזאת לאחר חודשים ארוכים של מתיחות בין השניים. העימות המתוקשר החל בעימות הרפובליקני הראשון באוגוסט שעבר, שבעקבותיו האשים טראמפ את קלי כי היא מחזיקה בדעה מוטה כלפיו, ואמר כי היא "נוטפת דם מכל מקום". הוא אף החרים את העימות האחרון לפני ההצבעה באיווה בינואר לאחר שהתברר כי קלי הנחתה אותו.



במהלך הראיון האשימה קלי את טראמפ כי הוא נהג כלפיה בבריונות בחודשים האחרונים. "זה קרה, כן. את צריכה להתגבר על זה", ענה המיליארדר שלא נראה כמי שמתכוון להתנצל, "תילחמי חזרה. תעשי מה שאת צריכה לעשות".



"תילחמי חזרה. תעשי מה שאת צריכה לעשות". טראמפ. צילום: רויטרס
"תילחמי חזרה. תעשי מה שאת צריכה לעשות". טראמפ. צילום: רויטרס



קלי שאלה אותו אם הוא היה קורבן לבריונות בעבר כמו ילדים רבים שעוברים זאת. "לא, אבל ראיתי תופעות של בריונות", אמר טראמפ, "ובריונות לא צריכה להיות רק כשאתה ילד. זה יכול לקרות גם בגיל 55". על כך הגיבה קלי בצחוק: "זה יכול לקרות גם כשאת בת 45".



כאשר נשאל טראמפ אם הוא רואה עצמו כאדם בעל עוצמה, הבהיר המיליארדר כי הוא לא מסכים להגדרה. "אני רואה עצמי כאדם – בדיוק כמו כל אחד אחר – שנלחם על הישרדות. ככה אני רואה עצמי", אמר, "אני רואה עצמי כסוג של שליח. מתרחש דבר עצום. יש מיליוני בני אדם שנלקחה מהם זכות ההצבעה במדינה הזאת".



זאת ועוד, בעקבות התחקיר ב"ניו יורק טיימס", שבו רואיינו עשרות נשים שטענו כי טראמפ הטריד אותן מינית, נמסר אתמול מעורכי דינו כי המיליארדר שוקל לתבוע את העיתון בגין הוצאת דיבה.



בינתיים ממשיך טראמפ לעבוד על שיפור יכולותיו בתחום מדיניות החוץ. ב"וושינגטון פוסט" דיווחו כי טראמפ אמור להיפגש היום עם הנרי קיסינג'ר (92), לשעבר היועץ לביטחון לאומי ומזכיר המדינה של הנשיאים ריצ'רד ניקסון וג'רלד פורד. בשבוע שעבר נועד המיליארדר עם ג'יימס בייקר, מזכיר המדינה בתקופת ג'ורג' בוש האב.