מנהיגי העולם מוטרדים מדונלד טראמפ ומסיבה טובה", כך אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים ביפן, שם הוא נמצא לרגל ועידת ה-G7 - שבע המדינות המתועשות. 

לדברי הנשיא, מעבר לים מביטים מקרוב על הבחירות בארצות הברית. "יהיה הוגן לומר שמנהיגי העולם מופתעים מכך שטראמפ הוא המועמד הרפובליקני לנשיאות", הוסיף אובמה.
"הם לא בטוחים באיזו רצינות הם צריכים חלק מההצהרות שלו, אבל הם מוטרדים ממנו - ומסיבה טובה, משום הצעות רבות שהעלה מעידות על בורות בנושאים בינלאומיים או על שאננות", הוסיף הנשיא. 

הנשיא אובמה תוקף את טראמפ
הנשיא האמריקאי אמר עוד כי ההצעות השנויות במחלוקת של טראמפ הן יותר בשביל להשיג ציוצים בטוויטר וכותרות מאשר מחשבות סדורות לגבי מה צריך כדי לשמור על אמריקה בטוחה ועל יציבות העולם.
הנשיא הדמוקרטי התייחס בדברי גם להתמודדות במפלגתו שלו בין הילרי קלינטון לברני סנדרס: "בזמן פריימריז אנשים נהיים עצבניים אחד על השני. אני בטוח ששניהם היו רוצים שהמאבק יסתיים כבר".

בשבוע שעבר אמר איל הנדל"ן כי הוא מוכן לפגוש את מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און על מנת לעצור את תכנית הגרעין של פיונגיאנג. "אני אשוחח איתו, אין לי בעיה לדבר איתו", אמר טראמפ, שלא היה מוכן לפרט כיצד הוא לשאת ולתת עם קים. "באותה עת, אפעיל לחץ גדול על סין משום שמבחינה כלכלית יש לנו עוצמה אדירה מולה", הוסיף איל הנדל"ן. בייג'ינג היא התומכת הכלכלית והדיפלומטית הגדולה של קוריאה הצפונית.