ההכרזה בקיץ האחרון של המיליארדר וכוכב הריאליטי דונלנד טראמפ כי הוא מתכנן לרוץ לנשיאות ארצות הברית התקבלה באמצעי התקשורת המרכזיים ובממסד הפוליטי בזלזול ובגיחוך. אבל טראמפ, עם סגנונו הבוטהוהצהרותיו הפרובוקטיביות, הביא הישג אחר הישג בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית – ואילץ חלקים הולכים וגדלים בארצות הברית להשלים עם העובדה כי ייתכן והוא יהיה נשיא ארצות הברית. היום (שישי), אמריקה תתחיל בהתמודדות עם מציאות חדשה, לאחר שאתמול שריין לעצמו טראמפ את מספר הצירים המבטיח לו באופן אוטומטי את מועמדות המפלגה. 

"מדובר בהישג מדהים", צייץ בטוויטר ניוט גינגריץ', פוליטיקאי רפובליקני בכיר ששמועות טוענות כי עשוי להיות מועמדו של טראמפ לסגן הנשיא, "אף אחד בהיסטוריה האמריקאית לא הצליח להכריז רק ביוני שהוא מתמודד, וכבר במאי לשריין לעצמו את המועמדות". 
טראמפ חוגג את ההישג עם ארוחת רשת המזון המהיר מקדונלד'ס: 


 

הנשיא המכהן, הדמוקרט ברק אובמה, הגיב להישג של טראמפ במהלך ביקור שהוא עורך ביפן. "מנהיגים בעולם מסתכלים על הבחירות האלו, ואני חושב שהוגן לומר שהם מופתעים מהמועמד הרפובליקני" , אמר אובמה. "הם לא בטוחים באיזו מידה של רצינות צריך לקחת כמה מההצהרות שלו, אבל הם מוטרדים מהן, ומסיבות מוצדקות. הרבה מהדברים שהוא אמר מבטאים או בורות, או גישה מזלזלת ויהירה, או עניין בלהשיג כותרות וציוצי טוויטר במקום לחשוב ברצינות על איך לשמור על אמריקה בטוחה ומשגשגת". ב"וושינגטון פוסט" ציינו כי מספר היסטוריונים טענו שביקורת של נשיא על יריב מהמפלגה הנגדית, בעת שהייתו בחו"ל, היא צעד נדיר ביותר, אם לא חסר תקדים. 
למרות הניצחון ההיסטורי בבחירות המקדימות – לפני שטראמפ מתייצב בבית הלבן, עליו לעמוד באתגר עצום ולנצח בבחירות הכלליות את המועמדת הדמוקרטית, הילארי קלינטון. בשיחה במונטנה, כמה שעות לאחר שהבטיח לעצמו את מועמדות המפלגה, אמר טראמפ כי הוא מתכוון לעשות זאת דרך מיקוד הקמפיין שלו ב"15 מדינות מפתח", ביניהן פלורידה, אוהיו ופנסילבניה. 
בשיחה לפני כן בצפון דקוטה, המדינה שהפריימריז בה הבטיחו את נשיאותו, אמר טראמפ בסגנונו האופייני כי "אחרי שאבחר אף אחד לא הולך להתעסק איתנו. אנחנו הולכים לעשות הרבה מאוד כיף".