המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברני סנדרס הביע הלילה (שבת) אכזבה מהחלטתו של המועמד הרפובליקני הרשמי דונלד טראמפ שאמר כי הוא לא מתכוון לערוך עימות מולו לפני הפריימריז בקליפורניה, שייערכו ב-7 ביוני. "שמעתי שהוא מתכוון לעמוד מולי בעימות, ואז שמעתי שהוא לא, ואחר כך שוב שכן. עכשיו אני מבין שזה שוב לא קורה, ובכן - אני מקווה שהוא ישנה את דעתו שוב", אמר סנדרס על טראמפ, תוך שהוא מכנה אותו "בריון": "מר טראמפ ידוע בכך שהוא משנה את דעתו מספר פעמים ביום, הוא בריון, בחור גדול וקשוח. ובכן, מר טראמפ, מה אתה מפחד"?, תקף סנדרס.



זאת לאחר שאיל ההון דווקא הביע נכונות לערוך עימות מול סנדרס ואמר בתוכנית האירוח של ג'ימי קימל ברשת ABC, בצורתו המיוחדת שלא ברור אם ניתן לפרשה כרצינות או כציוניות, כי מפגש בין השניים יביא המון רייטינג, וכי יש לתרום את הכסף הזה לצדקה. 

המועמד הרפובליקני השנוי במחלוקת ששלל את קיום המחזה הטלוויזיוני שהיה בעל פוטנציאל לעניין רב, הסביר כי הוא ישמח לערוך את העימות, אך הדגיש כי זה יהיה "בלתי הולם" להתעמת מול מי שיגיע ככל הנראה במקום השני במפלגתו אחרי הילרי קלינטון, והציע כי יתמודד בהמשך מול המועמד הסופי של הדמוקרטים.

ברני סנדרס, מאוכזב מטראמפ. צילום ארכיון: רויטרס


מהומות בכינוס של טראמפ: "טיפול נפלא בבריונים"

בתוך כך, מהומות קשות נרשמות היום במסגרת מסע הבחירות של טראמפ בקליפורניה. בכינוס שנערך בסן דייגו התפתחה מהומה בין תומכיו של המועמד לבין כאלף מפגינים שמחו נגדו. העיר, שנמצאת על גבול מקסיקו, נחשבת ל"מעורבת", ורבים חיים ועובדים בה משני צדי הגבול. כשליש מאוכלוסיית העיר היא לטינית, ורבים מהמפגינים הביעו זעם על מדיניותו של טראמפ נגד מהגרים. חלק מהמפגינים שעמדו מחוץ לאזור הכינוס העיפו בקבוקי מים לעבר השוטרים וכוחות גדולים אבטחו את האירועים וקראו לפזר את ההתכנסות. מהמשטרה נמסר כי כ-35 מפגינים נעצרו. עוד נמסר כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. 

לאחר האירועים צייץ המועמד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "עבודה נהדרת על טיפול בבריונים שניסו לשבש העצרת המאוד שלווה שלנו". 


  

עימותים בעצרת הבחירות של טראמפ בסן דייגו. צילום: רויטרס