עוד יום, עוד התבטאות שערורייתית של דונלד טראמפ: הלילה (שבת) בעצרת במיאמי התייחס המועמד הרפובליקני לנשיאות לעמדת יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון, נגד החזקת נשק. טראמפ קרא לשומרי הראש של קלינטון לא להיות חמושים: "בואו נראה מה יקרה לה", אמר. "שומרי הראש שלה צריכים להיות לא חמושים. קחו להם את האקדחים, היא לא רוצה אקדחים. קחו אותם, בואו נראה מה יקרה לה. זה יהיה מסוכן מאוד".



שני המועמדים מאובטחים על ידי השירות החשאי במשך חודשים, כך שדברי המועמד הרפובליקני עוררו כצפוי גינויים מהירים במיוחד והפעם משני צדי המתרס.



"הלילה טראמפ שוב קרא לאלימות נגד קלינטון", אמרה אליזבת שאפל, דוברת קבוצת תקשורת שתומכת בקלינטון. "זו תגובה מצערת שבוגדת בערכים הבסיסיים שלנו כאומה". סטיוארט סטיבנס, יועץ פוליטי שעבד בעבר במטה של מיט רומני בעת שהתמודד לנשיאות, צייץ: "השירות החשאי צריך לחקור את האיומים האלה".



טראמפ אמר דברים דומים על קלינטון והמאבטחים שלה בחודש מאי כשקיבל תמיכה מאיגוד הרובאים הלאומי. "בואו נראה איך היא תרגיש כשתסתובב בלי שומרי הראש שלה". בנוסף לכך טראמפ ספג ביקורת כשהציע בהזדמנות אחרת שפעילים עבור הזכות לשאת נשק ימנעו מקלינטון מלמנות שופט ליברלי לבית המשפט העליון בארה"ב: "אם היא תבחר שופטים משלה אין לכם מה לעשות. אבלם לתומכי התיקון השני לחוקה, אולי יש", אמר.



תזמון ההצהרה מפתיע שכן לאחרונה מנסה המיליארדר להציג תדמית מתונה יותר. רק אתמול טראמפ חזר בו מהצהרות עבר לגבי מקום הולדתו של הנשיא האמריקאי המכהן ברק אובמה. בנאום שנשא אמר כי "אובמה נולד בארצות הברית, נקודה. עכשיו בואו נחזור להפוך את אמריקה לגדולה בשנית".