עצרת האו"ם בניו יורק, הנפתחת היום (שלישי) היא הזדמנות לשני המועמדים לנשיאות, הילרי קלינטון ובמיוחד לדונלד טראמפ, להציג את מדיניות החוץ שלהם למנהיגי העולם. השניים ניצלו את הגעת ראשי המדינות לעיר כדי להיפגש עם נשיא מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי ושוחחו עמו על הצורך לעבוד ביחד על מנת להיאבק באיום המדינה האסלאמית.



הקמפיין של טראמפ פרסם הצהרה, לפיה המועמד הרפובליקני "הדגיש בשיחה את העובדה שמצרים וארצות הברית חולקות אויב משותף ואת החשיבות של שיתוף פעולה בהבסת הטרור האסלאמי".



פגישתו של טרמפ עם הנשיא המצרי מעניינית במיוחד לאור דבריו של המועמד על כוונתו לאסור כניסת מוסלמים לארצות הברית, אם כי לא ברור אם השניים שיברו על הנושא. 



בשיחה עם קלינטון, דיבר א-סיסי על רצונו להוביל את מצרים קדימה, ל"חברה אזרחית חדשה, מדינה מודרנית שאוכפת את שלטון החוק ומכבדת זכויות אדם וחירויות". המועמדת הדמוקרטית נפגשה גם עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה ועם נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו - אולי כתגובה לדבריו של טראמפ בזכות נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לפיהם, הוא מנהיג טוב יותר בהשוואה לנשיא ארצות הברית המכהן, ברק אובמה.



אתמול תקף טראמפ את קלינטון על ימיה כמזכירת המדינה, ואמר כי "החולשה שלה בעת שהיתה בתפקיד חיזקה את הנכונות של הטרוריסטים בכל העולם לתקוף את ארצות הברית, אפילו על אדמתנו. הם מקווים ומתפללים שהילרי קלינטון תהיה הנשיאה - כדי שהם יוכלו להמשיך בברבריות וברציחות שלהם".