מהלך גאוני או טריק מלוכלך? המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, הזמין לעימות בינו ובין המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון שייערך בלילה שבין שני לשלישי (שעון ישראל), את אחת המאהבות לשעבר של בעלה, ג'ניפר פלאוורס והיא נענתה החיוב. "היי דונלד. אתה יודע שאני לצדך ואני בהחלט אהיה בעימות", צייצה פלאוורס. 



ההזמנה של פלאוורס התחילה כבדיחה, לאחר שמארק קובן, מיליארדר יהודי ופעיל פוליטי, הודיע כי בכוונתו להגיע לעימות בשביל לצפות "בהילרי קלינטון מהממת את טראמפ ב'השפלה בשידור חי'". טראמפ ענה בתגובה שאולי הוא יזמין את פלאוורס כדי לאזן את המשחק. "אם מארק קיובן ה'סהרורי' שנכשל בהוליווד, רוצה לשבת בשורה הראשונה, אולי אני אושיב לידו את ג'ניפר פלאוורס", צייץ.

 


סגנו המיועד של טראמפ, מייק פנס, הכחיש שפלאוורס תגיע לדיון וטען שמדובר בבדיחה שנועדה להבליט את המשחקים של מטה קלינטון בנוגע לסידור הישיבה. "ג'ניפר פלאוורס לא תהיה שם", אמר פנס בראיון לרשת פוקס, "הציוץ לעג למאמצים של קלינטון והמטה שלה להסיח את דעתם של הבוחרים".



האירוע הפוליטי הנצפה בהיסטוריה


העימות בין שני המועמדים יהיה אחד האירועים הפוליטיים הנצפים בהיסטוריה, כאשר כ-100 מיליון בני אדם צפויים לראות את השידור. לשם השוואה, בעימות בין הנשיא אובמה למיט רומני במהלך בחירות 2012, צפו 66.4 מיליון איש "בלבד". 
 
דונלד טראמפ, הילרי קלינטון. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, הילרי קלינטון. צילום: רויטרס

 
שני המועמדים התכוננו חודשים ארוכים לעימות וצפויים להציג אסטרטגיות שונות. פרשנים פוליטיים בארה"ב צופים כי קלינטון תנסה להוציא את טראמפ משלוותו על ידי הערות עוקצניות ואף להטיח בפניו כי הוא שיקר מספר פעמים, במטרה להוכיח לצופים כי המועמד הרפובליקני אינו שולט בקור רוחו ואינו כשיר לנשיאות. ראשי הקמפיין של קלינטון סיפרו כי לאורך חודשים ארוכים ביצעו תחקיר מקיף על אישיותו של טראמפ במטרה ללכוד את "נקודות החולשה" שלו ולהשתמש בהן בעימות. 
 
מנגד, על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, טראמפ העניק תשומת לב מועטה בלבד לניירות ולתדרוכים של יועציו והוא בטוח כי יכולת הדיבור והשכנוע שלו תספיק מול קלינטון. בעוד מזכירת המדינה הקדישה את כל הימים האחרונים לתרגולים עם יועציה לקראת העימות, טראמפ צפוי לעשות זאת רק היום.