דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, יעביר את שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים אם ייבחר לנשיא, כך הוא אמר הערב (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם בניו יורק. על פי הודעה ממטהו של טראמפ, המועמד הרפובליקני אמר לראש הממשלה, כי הוא יכיר בירושלים כבירתה הנצחית והבלתי מחולקת של ישראל. על הסכסוך הישראלי פלסטיני, אמר טראמפ כי "כדי שיגיע שלום, הפלסטינים צריכים להפסיק את הטרור ולהכיר בישראל כמדינה יהודית". 



בנוסף, שוחחו שני האישים על היחסים בין שתי המדינות, הסיוע הצבאי. טראמפ הסכים כי הסיוע הביטחוני ויתוף הפעולה נושא הגנה מטילים הם השקעה מצוינת לאמריקה. לדבריו, תחת נשיאותו, ייהנו שתי המדינות משיתוף פעולה אסטרטגי, טכנולוגי, צבאי ומודיעיני יוצאים מן הכלל. עוד דנו השניים, בניסיון המוצלח של ישראל עם גדר הביטחון שמאבטחת את גבולותיה, דבר שהוא מבקש ליישם גם בגבול של ארה"ב עם מקסיקו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הציג בפני טראמפ את עמדותיה של ישראל בנושאים אזוריים הקשורים לביטחון ישראל ומאמציה להשיג שלום ויציבות באזורנו והודה למר טרמפ על הידידות והתמיכה בישראל. 

בפגישה, שנערכה יותר משעה בביתו של טראמפ במגדל "טראמפ" בניו יורק, נכחו בה גם שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר וחתנו של טראמפ ג'ארד קושנר.



"הפלסטינים צריכים להכיר בישראל כמדינה יהודית". נתניהו וטראמפ. צילום: קובי גדעון, לע"מ
"הפלסטינים צריכים להכיר בישראל כמדינה יהודית". נתניהו וטראמפ. צילום: קובי גדעון, לע"מ



מאוחר יותר צפוי נתניהו להיפגש גם עם המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון, זאת על מנת שלא להביע תמיכה במי מהמועמדים בשבוע מאד טעון מבחינת הבחירות לנשיאות, שכן ביום שלישי לפנות בוקר יתקיים העימות הראשון בין שני המועמדים לנשיאות באוניברסיטת הופסטרה בלונג איילנד. 



גורמים בסביבת נתניהו מסבירים שראש הממשלה הלך להיפגש עם המועמדים אצלם, כי הוא מכבד ומעריך את זמנם לקראת העימות הראשון ביניהם מחר.



בתוך כך, נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, נפגשו ביום שישי בניו יורק שם התייחס קרי למהלך אחרון של ארצות הברית בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני. קרי אמר כי עד נובמבר "נוכל להגיע להישגים בחודשים הקרובים".



"קיימות דאגות רציניות בנוגע לביטחון האזור", אמר קרי לאחר הפגישה "הצורך ביציבות ובהגנה על ישראל וארצות הברית נמצא בעדיפות עליונה לביטחונה של ישראל. אנחנו מקווים למצוא דרך לנצל את הידידות שלנו כדי לקדם את מה שאנחנו חושבים שבעדיפות עליונה לביטחונה של ישראל, וגם כדי לקדם מערכות יחסים באזור".



"אני מצפה להמשיך את השיח בינינו. אנחנו מדברים כמעט כל יום, אבל תמיד חשוב לדבר ישירות על קידום שלום ויציבות עם שכנינו באזור". קרי הסכים עמו לגבי הפגישה עם אובמה, ואמר כי "הפגישה עם הנשיא היתה קונסטרוקטיבית מאוד". הוא הוסיף: "אני חושב שהגודל והמבנה של הסכם הסיוע, שמספק מחויבות ביטחונית ארוכת טווח, מהווים הצהרה מדהימה על הידידות בין ישראל וארצות הברית".