54 אחוזים מהאמריקנים חושבים שקלינטון ניצחה בעימות מול טראמפ, כך עלה מסקר של רשת רויטרס. אולם, בניגוד לסקרים ולהערכות המומחים, המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ המשיך להכריז גם אתמול כי הוא היה המנצח הגדול של העימות הראשון בליל שני, ולא הילרי קלינטון. בנוסף, הוא טען כי הוא "התאפק בעימות כדי שלא להביך אותה". מנגד, המועמדת הדמוקרטית מתהדרת בתמיכה של בכיר רפובליקני נוסף ושל עיתון שמרני מוביל. בעצרת בחירות שקיים בפלורידה ביום שלישי בלילה טען טראמפ כי "כאשר קיימתי עימות עם המזכירה קלינטון על עתידה של אמריקה, במשך 90 דקות צפיתי בה, בזהירות רבה, והתאפקתי. לא רציתי לעשות משהו שיביך אותה, אבל צפיתי בה והיא תקועה בעבר".



 לדבריו, במהלך העימות הוא הציג תוכנית שנועדה להביא יותר משרות לאמריקאים, ביטחון ושגשוג, בעוד קלינטון "הגנה על הסטטוס קוו הנורא". הוא התריס: "במשך 90 דקות היא יצאה נגד שינוי, בעוד אני קראתי לשינוי דרמטי. אנחנו זקוקים לשינוי דרמטי, אנחנו צריכים להיפטר מרפורמת הבריאות של אובמה. אנחנו צריכים לחזק את הצבא המרוקן שלנו. הוא במצב קשה. אנחנו צריכים לעשות הרבה דברים נהדרים".



 כמי שמכיר את עולם הטלוויזיה ואף התמודד בעימותים במהלך הפריימריז, הודה טראמפ כי הוא היה צריך להירגע מעט לפני העימות. "ידעתי שזה הולך להיות משהו עם אחד מקהלי הצופים הגדולים בהיסטוריה של הטלוויזיה, אז לקחתי נשימה עמוקה והעמדתי פנים שאני מדבר עם המשפחה שלי. זה היה מעניין מאוד. זה פשוט חוסם את הכל".



במטה הרפובליקני ציינו בגאווה כי בתוך פחות מ־24 שעות הם גייסו תרומות של יותר מ־18 מיליון דולר, וכי הדבר מוכיח שטראמפ הצליח בעימות. "אנחנו מודים על התמיכה של מיליוני אמריקאים ברחבי המדינה", אמר יו"ר המטה הכלכלי של טראמפ, סטיבן מנוצ'ין, "עם כזו אנרגיה ותמיכה נדיבה מאחורינו יהיה לנו הנשיא דונלד טראמפ בבית הלבן".



עם זאת, על אף שיו"ר בית הנבחרים פול ריאן ובכירים רפובליקנים אחרים שיבחו את טראמפ על הופעתו וציינו כי הוא הצליח להעביר את המסרים, היו נבחרים רפובליקנים אחרים שמתחו ביקורת על מועמד המפלגה. "לטראמפ הייתה התחלה טובה, אבל היה ברור שהוא לא מוכן", אמר חבר קונגרס לאתר דה היל. "ההופעה שלו הייתה מפוזרת. הוא לא קידם שאלות על סוגיית חוסר הכנות של קלינטון ופספס הזדמנויות גדולות".



 מנגד, קלינטון שבה על דבריה מיום שני בלילה כי בעוד שטראמפ לא התכונן לעימות, היא כבר "מוכנה להיות נשיאת ארה"ב". מזכירת המדינה לשעבר גם האשימה שוב את יריבה כי סירובו להציג את דוחות המס שלו מעיד על כך שהוא לא משלם מסים והזכירה שהוא אמר בעימות שזה "הופך אותי לחכם". "אם לא לשלם מסים הופך אותו לחכם, מה זה אומר על כולנו?", תהתה בפני תומכיה בעצרת בקרוליינה הצפונית.



במקביל, יכולה קלינטון להיות שבעת רצון משתי הודעות תמיכה נוספות בצד הרפובליקני. הסנאטור לשעבר מווירג'יניה ג'ון וורנר (89), שכיהן חמש קדנציות בסנאט והוא בעל ניסיון קרבי במלחמת העולם השנייה, הודיע שיתמוך במועמדת הדמוקרטית. "אני גאה לקבל את תמיכתו של ג'ון", אמרה קלינטון, "ושמחה לדעת שמישהו עם עשרות שנים של ניסיון תומך בי עם כובד האחריות של להיות המפקדת העליונה".



גם העיתון "אריזונה ריפבליק", היומון הגדול ביותר במדינה הדרומית, הודיע כי לראשונה ב־126 שנות קיומו הוא קורא להצביע בעד המועמדת הדמוקרטית כי היא "הבחירה היחידה להניע את אמריקה קדימה". "מעולם לא תמכנו בדמוקרט על פני רפובליקני לנשיאות. מעולם. זה משקף הערכה פילוסופית עמוקה לאידיאלים שמרניים ולעקרונות רפובליקניים", נכתב במאמר המערכת. "השנה הזו שונה. המועמד הרפובליקני ב־2016 אינו שמרן והוא לא כשיר. לכן, בפעם הראשונה בהיסטוריה שלנו, 'אריזונה ריפבליק' תומך במועמדת הדמוקרטית לנשיאות".



בתוך כך, מתקיימים בקונגרס דיונים קדחתניים בניסיון למנוע השבתה כוללת של הממשל הפדרלי החל מסוף השבוע, אחרי שהסנאטורים הדמוקרטים הצליחו לסכל אישור של מימון קצר מועד חדש לממשל ביום שלישי בלילה. הדמוקרטים דורשים כי המימון הפדרלי החדש יכלול גם סיוע לעיר פלינט שבמישיגן, שם התגלה כי מערכת המים הייתה מזוהמת בעופרת במשך יותר משנתיים.



לפי דיווחים, יו"ר בית הנבחרים ריאן ומנהיגת המיעוט הדמוקרטי ננסי פלוסי הצליחו לגבש אתמול לפנות בוקר פשרה שתאפשר להעביר 170 מיליון דולר למימון של קהילות שהמים שהם משתמשים בהם מזוהמים, וכי אם גם הדמוקרטים בסנאט יסכימו לכך תימנע ההשבתה החדשה.