שלושה שבועות לפני מותו, הנשיא התשיעי, שמעון פרס, תקף את חזונו של דונלד טראמפ על עתידה של אמריקה. "התוכנית של טראמפ לבודד את אמריקה לא תאומן, היא חסר הבנה של המציאות". פרס המשיך לתאר את מקומה של אמריקה בעולם, מקום שמנוגד לדעתו לחזון של טראמפ. "אמריקה מנהיגה את העולם, העולם לא יכול להנהיג את עצמו. חומות לא יפרידו בין בני אדם, האדם חזק יותר מהחומות. הוא בונה אותן והוא הורס אותן. אני מקווה שאמריקה תחליט להמשיך ולהוביל בעזרת רצון טוב, בעזרת תקווה ובעזרת שינוי".



דונלד טראמפ ונשיא מקסיקו אנריקה פנה נייטו במסיבת העיתונאים. צילום: רויטרס.
דונלד טראמפ ונשיא מקסיקו אנריקה פנה נייטו במסיבת העיתונאים. צילום: רויטרס.



פרס התייחס גם לפתרון שתי המדינות, ואמר כי הוא מאמין שהוא עדיין אפשרי. "אני לא חושב שמאוחר מדי", אמר פרס, "אני חושב שהמצב שונה וצריך לחפש תשובה שונה. כשאני רואה שתי אפשרויות, שתיהן אבודות כי הן מנוגדות אחת לשנייה ואין מי שמחליט בינן, הדבר הראשון שצריך לעשות, הוא לחפש אפשרות שלישית", סיים.



רשת בלומברג היא בבעלותו של המיליארד מייקל בלומברג, יהודי אמריקאי ששימש בעבר כראש עיריית ניו יורק. בלומברג הודיע על תמיכתו במועומדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון בבחירות שנערכות בארצות הברית השנה, ואף השתתף בוועידה הדמוקרטית, שם ביקר את טראמפ וקרא לו "דמגוג מסוכן". "אני מניו יורק" אמר בלומברג בוועידה, "ואנחנו בניו יורק יודעים לזהות רמאי כשאנו רואים אחד". טראמפ בתגובה רמז לכך שהוא רצה להכות את בלומברג אחרי הנאום.