מספר שעות לאחר העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות, והסקרים על תוצאותיו צצים בהמוניהם בתקשורת האמריקאית. לפי הדיווח של ה"טיימס" הבריטי היום (חמישי), אחד מהם יכול לשנות את המפה באופן משמעותי לטובת קלינטון. העיתון מדווח כי הקהילה ההיספנית בארצות הברית יוצאת נגד דונלד טראמפ, ובשני סקרים שנערכו בקרב הקהילה בנבדה, שישה מתוך עשרה לטינים תומכים בקלינטון, פי שלושה מאלה שתומכים בדונלד טראמפ.



ההיספנים בנבדה מהווים 20% מהמצביעים, וב-30 מערכות בחירות האחרונות הסקר שנערך שם ניבע את תוצאות האמת במדינה 26 פעמים. באוהיו נרשמה אהדה נמוכה יותר לטראמפ ובניו מקסיקו נרשם כי ארבעה מכל עשרה מצביעים היספנים בעד טראמפ.



קלינטון וטראמפ בעימות, הלילה. צילום: רויטרס



ככל הנראה, הכסף שהושקע באותן מדינות לקראת הבחירות השפיע גם הוא על התוצאות. קלינטון ואנשיה השקיעו 8.4 מיליון דולר בנבאדה, לעומת 2.5 מיליון דולר של טראמפ. בטקסס, בה הפסיד טראמפ ליריבו הסנטור טד קרוז בפריימריז לראשות המפלגה הרפובליקנית, הוא רושם כעת 3% של יתרון על קלינטון במשאלים.



במדינת טקסס הייתה לטראמפ תמיכה גדולה, אך הקהילה ההיספנית חוששת מהחוקים שינהיג נגד ההגירה החליטה לצאת נגדו ולתמוך בקלינטון. המועמדת הדמוקרטית מקדישה אמצעים רבים גם באריזונה, מדינת גבול בה יש מהגרים רבים וקהילה היספנית גדולה שמאז 1948 בחרה מועמד נשיאות אחד בלבד מהמפלגה הדקמורטית. לכן, המצביעים הלטינים בלבד לא יוכלו להפוך את ההצבעות לטובת קלינטון, אבל בלעדיהם לדמוקרטים לא יהיה כלל סיכוי.



חייבת את תמיכת הלטינים, הילרי קלינטון. צילום: רויטרס