דונלד טראמפ הדהים שוב את ארצות הברית הערב (חמישי) כשאמר שהוא יקבל את תוצאות הבחירות בנובמבר - "אם ינצח". על רקע הסוגיה שמטרידה את אמריקה בשבועות האחרונים, האפשרות שחילופי השלטון הקרובים לא יעברו בשלום ובהסכמיות, טראמפ אמר לקהל באירוע בחירות באוהיו כי "אני מבטיח לכל המצביעים והתומכים, ולכל העם האמריקאי, שאני לחלוטין אקבל את התוצאות של הבחירות הגדולות וההיסטוריות האלו", ואז השתהה קלות במחווה דרמטית ואמר "אם אנצח". 

הטון ההומוריסטי וקלות הדעת בהן טראמפ ממשיך להתייחס ללגיטימיות של הבחירות, תופעה חסרת תקדים בפוליטיקה האמריקאית המודרנית, מעוררים ביקורת קשה היום גם בתוך אנשי המפלגה הרפובליקנית. ג'ון מקיין, מבכירי המפלגה ומועמדה לנשיאות ב-2008 אשר הפסיד לברק אובמה, אמר כי קבלת תוצאות הבחירות והעברת השלטון הן "הדרך האמריקאית". "לא אהבתי את התוצאות בבחירות ב-2008, אבל קיבלתי אותן ללא סייג. זה כבוד בסיסי לרצון העם, כבוד שהוא המחויבות הראשונה של כל מנהיג אמריקאי", אמר בהצהרה.

התבטאות אחרונה זו באה לאחר שטראמפ עורר אתמול סערה כשסירב לענות מפורשות בעימות הנשיאותי על השאלה האם יקבל את תוצאות הבחירות ללא תלות בתוצאתן. "אני אענה על זה כשיגיע הזמן. אשאיר אותך במתח", אמר בעימות, בציטוט המדובר ביותר שיצא מהעימות האחרון. המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון כינתה את תשובתו "מעוררת אימה". 

היועץ הרפובליקני מט מקוויאק אמר כי להתבטאות הזו יש מחיר כבד, וכי היא "מאפילה על כל ההופעה הטובה שטראמפ סיפק במהלך העימות עצמו".
במשך שבועות טראמפ טוען כי יהיו "מיליונים" של מקרי רמאות בבחירות. הטענות האלו זוכות לתמיכה בקרב תומכים רבים שלו, שחלקם טוענים על רקע זאת ובעקבות נסיבות נוספות (בפרט, הפרות פוטנציאליות של החוקה במקרה שקלינטון תיבחר) כי תהיה להם זכות להתנגד באלימות לעלייה לשלטון של הילרי קלינטון אם זו תוכרז כמנצחת. לא ברור על אילו זיופים מדובר ומהו הגיבוי העובדתי לדברים. לפי מחקרים אחרונים, מעבר על כל טפסי ההצבעות בעשרות השנים האחרונות העלה כמות זניחה של קולות פסולים שנספרו – עשרות בודדות.