דונלד טראמפ נשא הערב (שבת) נאום מפתח בקמפיין שלו, בו הציג את "תכנית מאה הימים" לפעולות הראשונות שיבצע כנשיא ארצות הברית. "השינוי שאביא הוא כזה שאפשר לראות רק פעם בחיים", אמר טראמפ בנאום שנשא בגטיסברג שבפנסילבניה, האתר ההיסטורי שמפורסם אודות הנאום האגדי שנתן בו הנשיא אברהם לינקולן. "אני אייבש את הביצה הפוליטית. תהיה פה ממשלה חדשה, ממשלה של העם, על ידי העם, למען העם", אמר המועמד הרפובליקני כשהוא מאזכר את הציטוט המפורסם מאותו נאום של לינקולן.  

טראמפ פירט נקודות מדיניות שונות בהן יפתח את כהונתו הפוטנציאלית כנשיא האמריקאי. הוא הציג זאת כ"חוזה חדש עם המצביע האמריקאי". בין המהלכים, שש יוזמות נגד שחיתות, שבע יוזמות להגדלת היצע העבודה וחמש העוסקות בהגירה ו"שלטון החוק". טראמפ הבטיח להחליש את "מבנה הכוח" של התקשורת בארצות הברית, שפועל לטענתו נגדו ונגד ציבור תומכיו. "יש כאן יותר מדי כוח מרוכז", אמר. המועמד הרפובליקני טען גם כי יקדם תיקון חדש לחוקה, הדורש מעין "תקופת צינון" בין כהונה בקונגרס לבין עבודת לובינג. 

עם זאת, טראמפ לא הצליח לשמור בנאומו רק על עיסוק בנושאי מדיניות, ונגרר גם לדבר על כמה מהעניינים האישיים הנוגעים בעתידו הפוליטי. איל ההון הבטיח לתבוע את המתלוננות נגדו על הטרדות מיניות לכאורה. "כל אישה שיקרה והן באו כדי לפגוע לי בקמפיין – זיוף מוחלט", טראמפ אמר ל-300 הנוכחים שהגיעו לנאום. "האירועים האלו אף פעם לא קרו. אף פעם. כל השקרניות האלו ייתבעו אחרי הבחירות". עד כה יותר מעשר נשים טענו כי טראמפ הטרידן. 

"אני לא פוליטיקאי", אמר טראמפ בנאומו. "אבל כשראיתי את הצרות בהן נמצאת המדינה שלנו, אמרתי שאני חייב לפעול". 

קלינטון. סקרים חדשים מראים כי טראמפ צמצם את הפער. צילום: רויטרס
למרות שהסקרים בשבוע האחרון הראו כי ניצחון של טראמפ במרוץ הוא כמעט בלתי אפשרית, בסוף השבוע החלה מגמה חיובית עבורו בנתונים. על פי סקר רויטרס/איפסוס, טראמפ צמצם בחצי את הפער מקלינטון ברמת האהדה הארצית. קלינטון הובילה על טראמפ השבוע ב-44% מול 40% לעומת הובלה של 44% מול 37% בשבוע שעבר.