המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון מובילה על יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ, עם 44.2% תמיכה מול 39.5% לאיל ההון, כך לפי סקר שפורסם היום (ראשון) בסוכנות הידיעות רויטרס. 7.5% מהנשאלים ענו כי יצביעו ביום הבחירות לבית הלבן למועמדים אחרים, 6% נמנעו מלענות ו-2.7% ציינו כי לא יצביעו. בתוך כך, קלינטון מחליטה לשנות כיוון ולא להתייחס לשערוריות ולתקיפות של יריבה טראמפ. לאחר שהשתתפה בכנס בחירות בפיטסבורג ציינה קלינטון בתדרוך לעיתונאים: "אני אפילו לא מעלה בדעתי להמשיך לענות לו".



המועמדת הבהירה כי היא מתמקדת כעת ביום הבחירות עצמו ובלוגיסטיקה לקראתו: "בימים האחרונים שלנו עד הבחירות, נדגיש את החשיבות שבבחירת מועמדים דמוקרטים לסנאט". למרות שציינה כי תשנה מגמה, במהלך נאומו היא עסקה בעקיפין בגינוי טראמפ, כאשר תקפה את הסנטור הרפובליקני מטעם מדינת פנסילבניה פאט טומיי שמתמודד על כהונה נוספת, על כך שתמך באיל ההון השנוי במחלוקת.



"לא מתכוונת להגיב לטראמפ". צילום: רויטרס



"טומיי שמע את טראמפ מעיר הערות לגבי משפחת הגיבור האמריקאי - החייל המוסלמי שנהרג במלחמה עם עיראק, הוא שמע את טראמפ פונה למהגרים היספנים כאנסים, הוא שמע אותו אומר דברים נוראים על נשים, מפיץ את השקר שהנשיא השחור הראשון שלנו לא נולד במדינה - כמה הוא עוד צריך טומיי לשמוע אם אין לו את האומץ לעמוד מול טראמפ אחרי כל זה? איך תהיו בטוחים שהוא יעמוד בשבילכם על דברים כאשר נדרש ממנו אומץ?".



המתקפה של קלינטון על הסנטור הרפובליקני הינה יוצאת דופן לאורך הקמפיין, ועוזריה של קלינטון ציינו כי הם צופים המשך של מתקפות אלו גם לעבר סנטורים רפובלקנים אחרים. היום צפויה קלינטון לקיים כנס בחירות בצפון קרוליינה, בה ככל הנראה מי שיהיה על הכוונת הוא הסנטור ריצ'רד באר, ובהמשך השבוע היא תגיע לפלורידה - שם היא צפויה לתקוף את הסנטור מרקו רוביו.