חשבון הטוויטר של דונלד טראמפ היה אחד הכלים המשמעותיים ביותר שבהם עשה המועמד הרפובליקני שימוש, לא פעם באופן תוקפני נגד יריביו גם בשעות המאוחרות של הלילה, אולם ממש לפני קו הזינוק התברר כי היועצים שלו החליטו למנוע ממנו מלהמשיך ולצייץ בעצמו.



הניו יורק טיימס דיווח הערב (ראשון) כי אנשי מטה הבחירות חוששים כי התנהגותו הבלתי צפויה של המועמד הרפובליקני עלולה להרוס להם את המומנטום של הימים האחרונים ועל כן החלו ליישם "טריקים יצירתיים" בניסיון להשתלט עליו. אחת הדרכים הייתה לקחת ממנו את השליטה על חשבון הטוויטר הרשמי שלו וכעת אנשי מטה הבחירות הם שמנסחים את הציוצים שמתפרסמים.



אחת הדוגמות הבולטות לכך התרחשה ביום חמישי האחרון, כאשר טראמפ ראה את מטוס אייר פורס 1 של הנשיא חונה במיאמי ומיד הציע לדוברת שלו, הופ היקס, לצייץ על כך. "למה הוא עוסק בקמפיין במקום ליצור משרות ולתקן את אובמה-קר? תחזור לעבוד", אמר טראמפ. היקס הוסיפה את המילים "למען העם האמריקאי" בסוף המשפט ומיד העלתה את הציוץ לאוויר.


טראמפ נהג לתקוף בציוצי הטוויטר שלו את קלינטון ותומכיה במפלגה הדמוקרטית ובממשל, את יריביו בתוך המפלגה הרפובליקנית ואת התקשורת על שלטענתו מסקרת אותו באופן מוטה. אחד השיאים של מתקפות הטוויטר שלו היה בסוף אוגוסט, כאשר הוא העלה סדרה של ציוצים באמצע הלילה נגד מיס יוניברס לשעבר, אליסה מצ'אדו, עם שורה של השמצות וקללות. בתגובה צייצה קלינטון בעצמה: "איזה מין אדם נשאר ער כל הלילה כדי להכפיש אישה עם שקרים ותיאוריות קונספירציה?".