לאחר מרוץ סוער במיוחד, שלקראת סופו התנהל בקרב צמוד בין שני המועמדים, החליט העם האמריקאי לשלוח את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לבית הלבן, לאחר שניצח את הילרי קלינטון, שאף התקשרה לברך אותו. טראמפ נשא הבוקר (רביעי, שעון ישראל) את נאום הניצחון שלו, לאחר שחצה את רף האלקטורים הנדרש על מנת לנצח בבחירות לנשיאות ארצות הברית. ברגע שבו הכריזו שלוש הרשתות האמריקאיות, ביניהן AP, פוקס והוושינגטון פוסט, על זכייתו של טראמפ, החלו החגיגות האדירות במטה הבחירות שלו.


טראמפ, איל ההון שיושבע בהמשך לנשיא ה-45 לאחר שלא החזיק בשום משרה ציבורית, עלה לנאום מול קהל תומכיו ובצורה נרגשת הודה לכולם, כשמשפחתו לצידו. "זה הזמן לאחד את השורות, ולרפא את הפצעים. רפובליקנים, דמוקרטים ועצמאיים, זה הזמן שלנו להתאחד למדינה אחת. אני פונה לכולם, אני אהיה הנשיא שלכם, זה כל כך חשוב לי", הכריז הנשיא המיועד.

טראמפ מציג ניצחון. צילום: Getty images

 
עם תומכיו. טראמפ הבוקר. צילום: Getty images


 

"תהיה לנו הכלכלה החזקה בעולם"

בהמשך נאומו התייחס טראמפ למשנתו הכלכלית: "הייתי בעסקים במשך כל החיים שלי, עכשיו אני רוצה לבנות את המדינה שלנו עבור האנשים. יש פה פוטנציאל מדהים, אני מכיר את הארץ הזאת וכל אמריקאי יוכל למצות את הפוטנציאל שלו, לא נשכח אף אמריקאי יותר". 

לדבריו, "אנחנו הולכים לבנות בתים, בתי חולים, בתי ספר, כבישים, גשרים, נבנה הכל מחדש ומיליונים משלנו יבנו את המדינה הזאת. נדאג, סוף סוף, גם לאוכלוסיה הקשישה שלנו, והכרתי הרבה כאלה במהלך הבחירות. אני מתכוון לעבוד קשה, ולגרום לכישרונות במדינה לפרוץ. יש לנו תוכנית כלכלית מעולה, תהיה לנו את הכלכלה החזקה ביותר בעולם ונסתדר עם המדינות האחרות, שייאלצו להסתדר איתנו".

עוד הוסיף כי "אין חלום שהוא גדול מדי, כל מה שאנחנו רוצים בעתיד שלנו יקרה, לארצות הברית מגיע רק הטוב ביותר. אנחנו נחלום בגדול, אנחנו חייבים לעשות זאת, אנחנו הולכים לחלום על דברים יפים שוב".


לאחר מכן פנה הנשיא המיועד לקהילה הבינלאומית ואמר: "אנחנו נתמודד בצורה הוגנת עם כולם, עם כל העמים, בלי עוינות, עם בריתות וללא משברים". טראמפ ביקש להודות למשפחה שליוותה אותו במהלך הקמפיין: "להוריי שמסתכלים עליי מלמעלה. למדתי מהם הכל, הם היו הורים נפלאים. גם לאחיות שלי מארי אן ואליזבת', הן מאוד ביישניות, ולאחי רוברט שהוא גם החבר הטוב שלי. הם כולם צריכים להיות על הבמה, וגם לאחי גרג. למלאניה, דון, איוונקה, דרק, טיפאני, ברון, אני אוהב אתכם ואני מודה לכם, על כך שסבלתם את הכל. זה היה קשה, הפוליטיקה נבזית וקשה".

"מקווה שתהיו גאים בהצבעה שלכם"

"עשיתם עבודה נפלאה כולכם. כולכם נתתם לי תמיכה אדירה, ויש לנו צוות אדיר. הכרתי אנשים מדהימים, גם אנשי השירות החשאי - הם קשוחים, חדים, ויודעים את העבודה. הם נפלאים, הם מגינים עליי ולא הייתי רוצה להתעסק איתם".
 
לסיום אמר: "זה אירוע היסטורי, אבל כדי שניכנס להיסטוריה אנחנו צריכים לעשות את השנים האלה שנים טובות, אני מקווה שאחרי שנתיים, שלוש, או שמונה, תגידו כולכם שאתם גאים בהצבעה שלכם. בזמן שהקמפיין הסתיים, העבודה שלנו על התנועה רק מתחילה. אנחנו הולכים לעבוד, ואנחנו הולכים לעשות עבודה בתקווה שאתם תהיו גאים בה. תהיו גאים בנשיא שלכם, היו לי שנתיים מדהימות, ואני אוהב את המדינה הזאת. תודה רבה".

עולה לנאום. צילום: Getty images

 
טראמפ ומשפחתו בנאום הניצחון. צילום: Getty images

 
"נבנה שוב את החלום האמריקאי". דונלד טראמפ. צילום: Getty images

מודה לקהל, הנשיא המיועד טראמפ. צילום: Getty images


נאום הניצחון. צילום: Getty images


צילום: Getty images


מייק פנס, סגנו המיועד של טראמפ שפתח את האירוע, אמר: "זהו יום היסטורי, העם האמריקאי אמר את דברו ובחר את האלוף החדש שלה. יש לנו נשיא חדש, וקשה לי להביע את הכבוד שאני ומשפחתי נוכל להיות משרתי העם. אני מודה לאלוהים על היום הזה, מודה לבני משפחתי - לא הייתי כאן בלעדיהם". עוד אמר פנס: "תודה לעם האמריקאי, שנתן לנו את האפשרות לשרת אתכם. אני רוצה להגיד תודה לנשיא החדש שלנו, שיהפוך את ארצות הברית לנפלאה יותר".

קלינטון שוחחה עם טראמפ והודתה בתבוסה


טראמפ, איל ההון השנוי במחלוקת שהגיע אל המרוץ ללא עבר פוליטי, הדהים את העולם לאחר שבניגוד לסקרים האחרונים גרף את רוב קולות המצביעים. עד הלילה נדמה היה כי יריבתו, הדמוקרטית הילרי קלינטון, תנפץ את תקרת הזכוכית ותהפוך לאישה הראשונה בהיסטוריה שכיהנה כנשיאת ארצות הברית. כעת, במטה של קלינטון שומרים על שתיקה ומציינים כי היא לא תישא נאום כמתוכנן.

קלינטון אף שוחחה עם טראמפ, בירכה אותו על הזכייה והודתה בתבוסתה. בנאומו התייחס לכך טראמפ ואמר: "קיבלתי טלפון ממזכירת המדינה קלינטון, היא בירכה אותנו על הניצחון שלנו, ואני בירכתי אותה ואת משפחתה על מאבק קשה. היא נלחמה קשה מאוד, הילרי עבדה הרבה זמן ואנחנו חייבים לה תודה על השירות שלה למדינתנו".