הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית שבניגוד לכל הסקרים הובסה הבוקר במרוץ לנשיאות ארצות הברית, נשאה הערב (רביעי) את נאום ההפסד שלה בניו יורק. מרכז ג'אוויץ, המבנה בו נאמה קלינטון, היה אמור לשמש אותה בנסיבות אחרות והיסטוריות יותר, אך התוכנית להכרזתה כנשיאה הראשונה של ארצות הברית שהצליחה לשבור את תקרת הזכוכית ולהפוך למנהיגת העולם החופשי - כבר לא תצא לפועל.


"תודה רבה לכולכם על כך שאתם כאן. אני אוהבת אתכם", פתחה קלינטון את דבריה. "בירכתי את דונלד טראמפ והצעתי לעבוד איתו עבור המדינה. איחלתי לו שיהיה נשיא של כולנו. זאת לא התוצאה שייחלנו לה, ולא נתחיל לעשות עכשיו את מה שרצינו לעשות. אני מרגישה גאווה והוקרת תודה על קמפיין יצירתי, אנרגטי וטוב. אתם הטוב של אמריקה, זה הכבוד הכי גדול שהיה לי בחיי".

"הקמפיין שלנו היה על אומה שלמה"


"אני יודעת כמה אתם מאוכזבים, כי גם אני מרגישה את זה, וגם עשרות מיליוני אמריקאים שהשקיעו בקמפיין הזה" אמרה המועמדת המובסת, "אבל תזכרו, הקמפיין שלנו לא היה על אדם אחד, אלא על המדינה שאנחנו אוהבים, ולבנות אמריקה מלאת תקווה ומחילה. אנחנו יותר מפולגים ממה שחשבנו. אנחנו חייבים לקבל את התוצאות ולהסתכל קדימה. אנחנו מחויבים לתת לטראמפ את ההזדמנות להוביל. אנחנו לא רק מכבדים, אלא גם מוקירים את העברת השלטון השקטה שצריכה להיות. היא תעשה בכבוד וללא פרשנות. אנחנו מכבדים ומוקירים את חופש הביטוי וחופש הפולחן".

"החוקה שלנו דורשת את השתתפותנו לא רק במשך ארבע שנים, אלא כל הזמן. אנחנו פועלים ביחד, כדי לעבוד עבור הכלכלה שלנו, כדי שתעבוד עבור כולם, ולא רק עבור חלק. נשבור את הגבולות שהיקשו על אמריקאים להיות חלק מהחלום ולהגשים אותם. החלום האמריקאי הוא גדול עבור כולם. עבור להט"בים, בעלי מוגבלויות, וכל המינים".


"עכשיו, האחריות שלנו היא לגרום לארצות הברית להיות טובה יותר ובטוחה יותר. אני אסירת תודה להיות עם כולכם, תודה רבה לכם על המסע הזה. זה היה כיף להכיר אתכם", הוסיפה המועמדת לנשיאות.

קלינטון לא שכחה להודות לברק ומישל אובמה, שפעלו רבות למען בחירתה: "המדינה שלנו חייבת לכם הרבה מאוד. יש לנו חוב גדול. תודה על המנהיגות שלכם. כל כך הרבה אנשים נתנו עבור כל האנשים בעולם. האהבה שלי אליכם היא יותר ממה שאוכל לתאר. הרמתם אותי כשהייתם צריכים. עברתם את כל המדינה עבורי. אני אסירת תודה".

לאט שכחה להודות. קלינטון ובני הזוג אובמה. צילום: רויטרס
לאט שכחה להודות. קלינטון ובני הזוג אובמה. צילום: רויטרס


קלינטון הודתה למיליוני המתנדבים, מנהיגי הקהילה, "שדיברו עם אנשים, שפרסמו פוסטים, אפילו בדפי פייסבוק סודיים. צאו מכאן, ותשמיעו את קולכם. הקול שלכם יישמע גם בעתיד. עבור כולם, שתרמו חמישה דולר והלאה, תודה רבה לכולם". היא פנתה לצעירים שסייעו לה ואמרה להם: "הייתי בחיים הבוגרים שלי עבור דברים שאני מאמין בהם, תמיד נלחמתי עליהם. היו לי הרבה הצלחות ומפלות, גם לכם יהיו כאלה, גם לכם יהיו. אל תפסיקו להאמין ולהילחם עבור מה שחשוב. אנחנו צריכים להמשיך עם הקצב הזה, ובמשך כל החיים שלכם. לנשים הצעירות, תודה לכן שהאמנתי בי. שום דבר לא היה הפך אותי להיות גאה יותר מאשר להיות המנהיגה שלכם".

מזכירת המדינה לשעבר פנתה לכל הילדות הצעירות שצופות בה,ואמרה להן: "אף פעם אל תשכחו שאתן בעלות ערך. אתן יכולות תמיד להשיג את החלומות שלכן."יום אחד אנחנו ננפץ את תקרת הזכוכית, ותהיה כאן אישה נשיאה".

לסיום אמרה, כי "אני אסירת תודה למה שהמדינה הזאת נתנה לי. אני מברכת על כך כל יום. אם נעבוד ביחד, למרות ההבדלים בינינו, הימים הטובים שלנו עדיין לפנינו. אנחנו נלך עוד קדימה, ואנחנו נהיה יותר חזקים ביחד, כמו ססמת הקמפיין. לא נאבד את האמונה, ויש לנו הרבה עבודה לעשות. אני אסירת תודה. שאלוהים יברך את ארצות הברית".       
 

קיין: "היינו יכולים לעשות דברים נפלאים בבית הלבן"
               

קודם לכן עלה לדבר סגנה המיועד של קלינטון, טים קיין, שאמר לקהל התומכים באולם ש"אשתי ואני כה גאים בהילרי קלינטון. אנחנו גאים בה. גם בארקנסו, גם כגברת הראשונה של ארצות ברית, גם כמזכירת המדינה, בדברים שהיו קשים כדי להיבחר. היא היתה המועמדת הראשונה של מפלגה גדולה לנשיאות, והיא השיגה רוב בקולות המצביעים".

קיין הוסיף, כי "כל דבר שקלינטון עשתה, היה טוב. רציתי להיות איתה שם בבית הלבן, היא בנתה צוות נהדר שהיה יכול לעשות דברים יפים בבית הלבן. היא טיפחה לידה אנשים שהיו נאמנים לה, כי היא נאמנה להם. היא מלאה בחמלה ואפילו מנחמת אנשים אחרים שהיו איתה".

"היינו יכולים לעשות דברים נפלאים בבית הלבן". קיין. צילום: רויטרס
"היינו יכולים לעשות דברים נפלאים בבית הלבן". קיין. צילום: רויטרס

 
"נשארה לנו הרבה עבודה לעשות עבור הילדים שלנו", אמר קיין, "צריך לעשות את זה עבור האומה שלנו, החלומות שעבדנו בשבילם נשארו, נמשיך לשמור על הערכים שלנו, כדי להמשיך לגרום למדינה הזאת להיות טובה".