בימים הקרובים, עם תום החגיגות על ניצחונו המפתיע והדרמטי, צפוי הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, להתחיל במשימה של הרכבת הקבינט שיפעל ליישם את המדיניות שלו, ולפי ההערכות בארצות הברית הוא צפוי למנות כמה דמויות מוכרות כמו רודי ג'וליאני וניוט גינגריץ' שתמכו בו לאורך כל הקמפיין וגם ניצבו על הבמה לצדו בנאום הניצחון.



גינגריץ', לשעבר יו"ר בית הנבחרים שנחשב למועמד בולט לתפקיד סגן הנשיא, מוזכר כאחד השמות המובילים לתפקיד מזכיר המדינה הבא, לצד מועמדים נוספים כמו הסנאטור בוב קורקר שעומד בראש ועדת החוץ של הסנאט או השגריר לשעבר באו"ם ג'ון בולטון.



שלושתם נחשבים למתנגדים תקיפים להסכם הגרעין עם איראן וצפויים לפקח מקרוב על הפרות שיבצע המשטר בטהרן. הם גם נחשבים לתומכים מובהקים של ישראל וצפויים להפגין עמדה פחות ביקורתית לעומת ממשל אובמה וגם יפעילו לחץ מועט יותר ביחס להתקדמות לעבר פתרון שתי המדינות, סוגיה שלא הופיעה במצע המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות.



יש לו קבינט להרכיב. טראמפ בנאום הניצחון. צילום: Getty Images
יש לו קבינט להרכיב. טראמפ בנאום הניצחון. צילום: Getty Images



ג'וליאני, אחד התומכים הבולטים של טראמפ שהופיע לצדו בעצרות והגן עליו בתקשורת, נחשב למועמד המוביל לתפקיד שר המשפטים והתובע הכללי הבא, ובין השאר הוא עשוי להעלות מחדש את סוגיית החקירה הפדרלית בעניינה של הילרי קלינטון על השימוש בשרת הדואר הפרטי. בתקופתו של ג'וליאני בראשות עיריית ניו יורק ירדו נתוני הפשיעה בעיר באופן דרמטי ויש לו גם ניסיון משפטי עשיר מימיו כתובע פדרלי.



גם מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, ראש צוות המעבר של הממשל החדש שמאז שפרש מהמרוץ הרפובליקני לנשיאות הביע תמיכה בטראמפ ואף היה ברשימה הסופית לתפקיד סגן הנשיא, גם מוזכר כמועמד אפשרי לממונה על אכיפת חוק. עם זאת, על סיכויו של כריסטי, שגם היה בעברו תובע פדרלי, מעיבה פרשת ברידג'-גייט שבה הורשעו שניים מעוזריו לשעבר אחרי שגרמו לפקקים באחד הגשרים שמחברים את ניו ג'רזי עם ניו יורק כדי לחסום את דרכו של אחד מיריביו הפוליטיים של המושל.



במהלך הקמפיין הכריז טראמפ כי הוא יילחם בארגוני הטרור, ובייחוד בדאעש, עד השמדתם והתחייב לשפר את מצבו של הצבא האמריקאי שספג קיצוצים בשנים האחרונות, ובשל כך יש חשיבות רבה לזהותו של מזכיר ההגנה הבא. אחד המועמדים העיקריים לתפקיד הוא לוטננט גנרל בדימוס מייקל פלין, לשעבר מנהל סוכנות הביון של משרד ההגנה שהיה אחד מיועציו הביטחוניים של טראמפ, אם כי הוא מוזכר גם כמועמד לתפקיד היועץ לביטחון לאומי. גם הסנאטור מאלבמה ג'ף סשנס, הסנאטור הראשון שהתייצב לצדו של טראמפ במערכת הבחירות, והיועץ של הנשיא ג'ורג' בוש לביטחון לאומי, סטיבן הדלי, מוזכרים כמי שעשויים לנהל את הפנטגון.



מזכיר ההגנה או היועץ לביטחון לאומי? הגנרל מייקל פלין. צילום: רויטרס
מזכיר ההגנה או היועץ לביטחון לאומי? הגנרל מייקל פלין. צילום: רויטרס



על אף ביקורתו של טראמפ על הקשרים בין קלינטון לבין וול סטריט, המועמד המוביל שלו לתפקיד שר האוצר הוא סטיבן מנוחין, לשעבר בכיר בבנק גולדמן זאקס שכיום עומד בראש חברת השקעות פרטית. מנוחין, שהיה אחד ממגייסי התרומות הגדולים ביותר של הקמפיין של טראמפ, הוא גם מפיק הוליוודי שבין השאר עמד מאחורי סרטי "אקס-מן".



מועמד לתפקיד שר האוצר. סטיבן מנוחין. צילום: רויטרס
מועמד לתפקיד שר האוצר. סטיבן מנוחין. צילום: רויטרס



פורסט לוקאס, ממייסדי חברת מוצרי הנפט לוקאס, מוזכר כשם המוביל ברשימת המועמדים לתפקיד שר הפנים, עדות לרצונו של טראמפ לחדש את ההתמקדות בשימוש בנפט. גם רוברט גריידי, ששירת בממשלו של ג'ורג' בוש האב, הוזכר במועמד אפרי וגם בנו של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ ג'וניור, הביע עניין בתפקיד. שם מעניין נוסף הוא של שרה פיילין, לשעבר מושלת אלסקה והמועמדת לסגנית הנשיא לפני שמונה שנים שהודתה כי לא תתנגד להיות חלק מהממשל הרפובליקני.