יממה בלבד אחרי שהבטיח שיניח בצד את חשבון הטוויטר שלו, חזר הערב (ראשון) הנשיא המיועד של ארצות הברית דונלד טראמפ לתקוף את יריביו בטוויטר. המטרה העיקרית לציוציו האחרונים הוא עיתון הניו יורק טיימס. עיתון ליברלי שבמהלך מסע הבחירות הציב קו מערכתי ברור נגד מועמדותו של טראמפ ואף פרסם מספר תחקירים על עסקיו הכלכליים של טראמפ ועל יחסו לנשים.


בציוץ הראשון שטראמפ הוציא, הוא רשם בפליאה כי "וואו, הניו יורק טיימס מאבד אלפי מנויים בגלל הסיקור הגרוע והמאוד לא מדוייק של 'תופעת טראמפ". בציוץ נוסף שהוציא מספר דקות לאחר מכן טען טראמפ כי העיתון שלח מכתב למנויים שלו "כדי להתנצל על הכיסוי הרע בנוגע אליי, אני תוהה האם הוא ישתנה - לא נראה לי?" צייץ טראמפ.

 
מאוחר יותר, המשיך טראמפ לתקוף את העיתון בנוגע לסיקור שהעניק לו במהלך הבחירות והתמקד בכך שהעיתון ציטט אותו בכך שתמך בהתחמשות גרעינית של מדינות נוספות בעולם. טענה שהוא הגדיר כשקרית, אם כי בראיונות שטראמפ ערך במהלך מערכת הבחירות לנשיאות הנשיא המיועד הזהיר כי ארצות הברית לא תוכל להגן על מדינות כמו יפן, קוריאה הדרומית, ערב הסעודית ואירופה וייתכן והן ייצטרכו להתחמש בנשק גרעיני במקום "המטרייה" שארצות הברית מספקת להם כיום. 

 
 

בנוסף לך, טראמפ סיפק, לראשונה מאז הבחירות, פרטים על תוכניותיו בקשר למהגרים הבלתי חוקיים בארצות הברית. בראיון שנערך ברשת CBS וישודר במלואו הלילה, אמר הנשיא המיועד שבכוונתו לגרש בין שניים לשלושה מיליון מהגרים לא חוקיים באופן מיידי. "מה שאנחנו עומדים לעשות, זה להשיג את האנשים שהם פושעים ויש להם רישום פלילי, חברי כנופיות וסוחרי סמים, יש הרבה כאלה, אולי שני מיליון, אולי אפילו שלושה ונגרש אותם מהמדינה או שנכלא אותם". בנוסף התייחס טראמפ לבניית החומה, שהייתה עמוד תווך בקמפיין הבחירות שלו, ולאחר ניצחונו נרמז שהוא חוזר מהתוכנית. טראמפ הבהיר כי הוא עדיין נחוש לבנות את החומה בגבול עם מקסיקו, אולם גילה גמישות לעומת הקמפיין כאשר ציין שחלקים מהגבול יהיו "מגודרים". הוא הדגיש כי "יש מקומות שבהם חומה מתאימה יותר" והתרברב כי "אני מאד טוב בזה, זה נקרא בנייה".

הנשיא הנבחר הוסיף כי אחרי שהגבול הדרומי "יאובטח", רשויות ההגירה יחלו לבחון את מעמדם של יתר המהגרים שנמצאים ללא תעודות בתוך ארצות הברית. "אחרי שהכל יהיה נורמלי, אנחנו נבצע הגדרה לגבי האנשים שאומרים עליהם שהם אנשים נהדרים, אבל אנחנו נחליט לגבי זה", אמר. "אבל לפני שנקבע את זה, חשוב מאד שנאבטח את הגבול שלנו".
 

הודה ליריביו במפלגה

לבסוף, טראמפ הודה ליריביו מהמפלגה הרפובליקנית, שני נשיאי המפלגה לשעבר שעודם בחיים, ג'ורג' ה. בוש וג'ורג' וו' בוש, המועמד הקודם לנשיאות מטעם המפלגה, מיט רומני, ויריבו במהלך הקמפיין, ג'ון קייסק, אשר סרבו לתמוך בו במהלך הבחירות, שהתקשרו אליו לברכו לרגל הניצחון.

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) November 13, 2016