אשת הבידור, השחקנית והדוגמנית לשעבר, נועה תשבי, גרמה לסערת רוחות בארה"ב אחרי שפרסמה ב"ג'ואיש אינסיידר" מכתב פתוח למשפחתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, בו מתחה ביקורת ארסית על ג'ראד קושנר, בעלה היהודי של איוונקה טראמפ, וכינתה אותו "בוגד". 



לטענת תשבי, קושנר, שמנהל את עסקי הנדל"ן של משפחתו ומשמש כבעלים של עיתון "האובזרבר", בגד בכל הערכים היהודים כשתמך במסע הבחירות של טראמפ. בין היתר כתבה: "מודה לך שהכנסת את איוונקה המהממת לשבט שלנו. אנחנו צריכים עוד נשים חכמות ולבביות כמוה. כל הכבוד ג'ראד ויעל (שמה היהודי של איוונקה)". 



מכאן והלאה החלה לתקוף אותו בארסיות מדהימה: "האם שמת לב שחמך אפשר לאנטישמיות לחזור לקדמת הבמה? הקמפיין שלכם עודד יהודים לצאת מהחורים. אלפי יהודים ואני בתוכם הוספנו סימן היכר לשמנו בטוויטר כדי להצהיר בגאווה על יהדותנו". היא התכוונה לכך שאנטישמיים בחסות ההצהרות של טראמפ הרשו לעצמם לתקוף יהודים בטוויטר. 



"מודה לך שהכנסת איוונקה המהממת לשבט שלנו". טראמפ וקושנר. צילום: רויטרס
"מודה לך שהכנסת איוונקה המהממת לשבט שלנו". טראמפ וקושנר. צילום: רויטרס



"בגדת בכל אחת מהאמונות שבבסיס היהדות. 'ואהבת לרעך כמוך', צדקה, תיקון עולם והפיכת העולם למקום טוב יותר", הוסיפה תשבי בחריפות. 



לדבריה, "יהודים היו בחזית של כל תנועת זכויות אדם ברחבי העולם, החל במרטין לותר קינג וכלה בגנדי. אנחנו היהודים מכירים היטב מה זו שנאה ואפליה, ונלחמנו בזה במשך דורות רבים. אתה, ג'ראד, סייעת לאדם הכי גזען, סקסיסט, בריון, ילדותי ומיזוגני לקבל את השלטון".



לסיום קראה תישבי לג'ראד לתפוס מנהיגות ולדאוג לכך שחמו לא ייקח את המדינה לאחור מבחינה חברתית וסביבתית. "אני לא סומכת עליו", טענה תישבי, אבל ביקשה: "אני סומכת עליך שתהיה זה שאומר לו מה הדבר הנכון לעשות. אחרת שניכם תשמעו מאיתנו. בכל דרך שהדמוקרטיה תאפשר זאת, אנחנו נדאג שחייך יהיו לא נעימים. היזהר לך". תשבי הוסיפה: "אנחנו יודעים עד כמה החותן שלך בז לפרטים הקטנים ואוהב לראות רק את הגדולים". 



תישבי גם פנתה לנשיא הנבחר עצמו ואמרה לו: "בפעם הראשונה אתה תרגיש מה זה להיות משרת הציבור. אתה עובד עכשיו עבורי ועבור כל אזרחי ארה"ב. תתחיל להפנים את זה".