רומן זדורוב, שהורשע לפני כשתשע שנים ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל, וערעורו נדחה לפני כארבעה חודשים בבית המשפט העליון, מדבר מהכלא. בראיון בלעדי ששודר הערב (חמישי) בחדשות ערוץ 2, הוא סיפר על ההפללות ועל השמדת ה"ראיות", ואף מתח ביקורת על מערכת המשפט, שלטענתו עשתה לו עוול. "אין שום הוכחה לרצח, הם רק אומרים שיש הוכחות, זה חרטא ברטא", אמר זדורוב בפתח הראיון. 
על הערעור שנדחה אמר: "אני מבין שהמדינה עשתה טעות והמשטרה עשתה טעות והתחיל להיות לחץ. בסוף הרשיעו מישהו שהיה חף מפשע והם הסגירו מישהו שלא אשם. ישבתי תשע שנים בבית סוהר, זה ים של זמן. אני מבין למה אף שופט לא רצה לשחרר אותי רק בגלל הדבר הזה, כי זה מצריך לקחת את כל הנהלת המשטרה ולזרוק החוצה, כי הם לא עובדים. ואני לא חושב שאפשר לעשות את זה. צריך להגיד לאנשים שיסתכלו מה קורה פה".
על העובדה כי זדורוב הודה ברצח ושחזר אותו מול שוטר שהזדהה כעבריין בבית הכלא, סיפר: "בנאדם שלא היה אף פעם בבית סוהר, לא יודע איך להתנהג, שמו אצלו עבריין שהולך בפוזה של 'הנה אני גנסטר', אז אני עושה כאילו אני כזה כדי שלא יפגעו בי. השמעתי לו את מה שהוא רצה כדי שהוא יעזוב אותי בשקט".

על השמדת הראיות אמר: "המכנסיים שלי היו קטנים אז זרקתי אותך. הם היו קטנים וצמודים עליי אז שמתי בפח הזבל וזרקתי. המשטרה אומרת שזה היה בכוונה. אם הייתה לי לפחות חצי אחוז מחשבה על זה, אני בחיים לא הייתי זורק אותם". 
"אומרים שאתה חיפשת סרטי סנאף ושקראת כתבות על איך לשסף גרונות"
"אני אגיד לך ככה, אתה יודע מה זה תחביב? אני אוהב כל מה שקשור לקרב. יש לי אוסף חרבות, כוכבים של נינג'ה ואני בנאדם שאוהב ללמוד. מעניין לקרוא דברים כמו איך להגן על עצמי, לא לפגוע במישהו".

זדורוב. צילום: גיל יוחנן, פול


"יכולתי לקחת חוט ולהתאבד"

לפני חודשיים וחצי הובא זדורוב לבית המשפט העליון ובדעת מיעוט, שופט אחד זיכה אותו מחמת הספק. הקהל מחא כפיים וזה גרם לזדורוב להאמין שהוא זוכה. על כך הוא סיפר: "אני ישבתי והמתורגמנית אמרה ששניים (שופטים) אמרו שיצאתי זכאי ואחד הרשיע. אנשים התחילו למחוא כפיים, הכפיים הפסיקו והשופט התחיל לדבר. לקחו אותי והוציאו אותי מהאולם".
"וכמה זמן חשבת שבית המשפט זיכה אותך"? 
"בערך חצי שעה, 40 דקות. אחר כך לקחו אותי שישה אנשים ושמו אותי בתא אחר, התחילו לספר שהמתורגמנית טעתה".
"היית משוכנע שאתה הולך הביתה"?
"ככה זה היה, הרגשתי על הפנים".
"אני חי בעצבים שיש דברים שאני לא יכול להבין, איך זה יכול להיות קיבינימט, נמאס לי. אמרתי זה מה יש (יכולתי) לקחת חוט ולהתאבד, סתם דוגמה. אבל למה אני חייב להתאבד על תיק שלא עשיתי שום דבר"?, הוסיף  זדורוב על התחושות הקשות. 
לסיום הביע תקווה שהפרשה תתהפך: "אני צריך שסוף סוף הצדק ייצא לאור. אימא שלי אמרה כל הזמן 'אל תפחד, כמה שלא יהיה אי אפשר לשים את האמת בכיס, היא יוצאת לאור', אבל היא התכוונה שזה ייצא או עכשיו או אחרי שנה או אחרי 10 שנים, אבל לא משנה מה היא תצא לאור".