פרויקט "שלישי בשלייקס" של המשרד לאזרחים ותיקים יוצא היום (שלישי) במחווה מיוחדת לחופש הגדול - "יום הנכד". מדובר בהטבה שמקנה כרטיס קולנוע בעשרה שקלים בלבד גם לסבא ולסבתא וגם לנכד ולנכדה.



הרעיון נולד לפני כחודש וחצי בפייסבוק של השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, והיום יוכלו הסבים והסבתות לקחת את נכדיהם לצפות בסרט בבתי הקולנוע הנבחרים ולזכות בהנחה משמעותית. אזרח ותיק יוכל לרכוש כרטיס לסרט בעשרה שקלים, כפי שהיה עד כה בכל ימי "שלישי בשלייקס", אך הפעם מתווספים גם הנכדים שזוכים להיכנס אף הם בעשרה שקלים לכרטיס.



השרה גמליאל אומרת כי מיזם 'יום הנכד' הוא אחד מהפרויקטים המחזקים את הקשר הרב דורי: "היציאה המשותפת לבילוי משפחתי מהדקת את הקשר שבין הדור המבוגר לדור הצעיר. אני בטוחה שמיזם זה יחזק את הקשר בין הסבים והסבתות לנכדיהם וכולם ירוויחו וייהנו". במשרד מציינים כי בשנה החולפת להטבה של כרטיס קולנוע בעשרה שקלים לאזרחים הוותיקים הייתה היענות חסרת תקדים: עד היום היו 550 אלף מימושים של אזרחים ותיקים בהטבה זו.
 

הזכאות של כל אזרח ותיק היא בעבור נכד אחד שטרם מלאו לו 18, לרכישה בקופות בלבד כנגד תעודה מזהה ורק לסרטים רגילים, לא לסרטים בפורמט מיוחד כמו תלת מימד או IMAX ולא להקרנות VIP. בתי הקולנוע המשתתפים הם אלה מרשתות רב חן, לב, סינמה סיטי, גלובוס וגלובוס מקס, יס פלאנט, אורלנדו סינמה וכן הסינמטקים בחולון ובשדרות, קולנוע כוכב, קולנוע אילת ובית גבריאל בכנרת.