עידן ז'אן טבק במכבי ת"א יצא לדרך במשחק נגד צסק"א מוסקבה, בפתיחת משחקי הסיבוב השני של הבית המוקדם ביורוליג. המשחק הוא ה-38 בין שני מועדוני הפאר, כשהמאזן עד כה עומד על 18:19 לטובת הרוסים.



בשבוע שעבר נחלה האלופה הרוסית את הפסדה הראשון העונה במפעל למובילת הבית מלאגה, שכנראה לא ימנע ממנה להעפיל לטופ 16. מכבי ת"א, שרשמה ניצחון אחד בארבעת המשחקים הראשונים בבית 4, חייבת להשיג לפחות שלושה ניצחונות נוספים מחמשת המשחקים שנותרו לה כדי להעפיל לטופ 16.



בריאן רנדל, סילבן לנדסברג וטיילור רוצ'סטי, שנעדרו בתחילת השבוע ממשחק הניצחון על מכבי ראשל"צ במסגרת ליגת העל הישראלית, התלבשו הערב וככל הנראה גם יקבלו לא מעט דקות מטבק.



מהלך המשחק:



רבע ראשון


לפני המשחק התקיימה דקת דומייה לזכר הקורבנות בפאריס. שתי הקבוצות פתחו את המשחק בצורה מבולגנת ולאחר חמש דקות התוצאה עמדה על 4:4. הצהובים התחילו לשלוח כדורים לצבע וקיבלו נקודות מבראיין רנדל ואייק אופייבו (6 נק' כ"א). מהצד השני מילוש תאודוסיץ' החזיק את הרוסים במשחק, אך הצהובים ירדו ביתרון 13:18.



רבע שני



רוצ'סטי הראה מדוע שילמו עליו כל כך הרבה, כשקלע סל משוגע והעלה את הצהובים ליתרון 21:26. באותו רגע התעורר שוב תיאודוסיץ' והוביל את הרוסים לריצת 0:8. השחקנים של טבק התחילו להתעייף ולמשחק נכנסו גם בנדר ופניני שקלע שלשה חשובה, אך הסרבי המשיך לצלוף, זיים את המחצית עם 19 נק' ושלח את קבוצתו להפסקה ביתרון מינימלי, 38:39 לצסק"א.



רבע שלישי



לאחר שהעלה את הצהובים ליתרון 42:45, נפל אוחיון לא טוב ונאלץ לצאת מהמשחק. במקומו נכנס רוצ'סטי שהראה שוב מדוע תלו בו כל כך הרבה תקוות בקיץ, כששמר את מכבי ת"א במרחק נגיעה מהרוסים. מהצד השני ננדו דה קולו וויטלי פירדזון המשיכו להלום במקומיים, 63:65, לצסק"א.



רבע רביעי



הצהובים עלו מעט עייפים לרבע האחרון וקורי היגינס העלה את האורחים, לראשונה, ליתרון דו ספרתי, 63:73. מכאן והלאה היתה רק קבוצה אחת על המגרש. עוד הפסד למכבי ת"א, 82:88 לצסק"א.