כוכב ישראלי: לאחר שזכה להיכנס להיכל התהילה של הכדורסל העולמי ולשמח רבים ברחבי הארץ והעולם, טען הבוקר (ראשון) בגל"צ מיקי ברקוביץ' כי "זו פסגת העולם בשבילי, האירוע היה מדהים". מלבד זאת, הוא אמר ש"התקשרו לברך אותי גם אוהדי הפועל", ואף חשף כי "אולי אחזור לכדורסל, אך בהיבט המקצועי".



"כל אחד דיבר בשפת האם שלו בטקס. אני רציתי לשאול בסוף את מארגני האירוע  למה אין תרגום מעברית, אך הסתדרתי בסוף יפה מאוד באנגלית נראה לי", סיפר גדול שחקני ישראל, שסיכם: "עברנו את זה בשלום".



האירוע הזה מדהים. זו פסגת העולם בשבילי להיות לצד שחקנים כמו מייקל ג'ורדן ומג'יק ג'ונסון, טוני קוקוץ' ואחרים". ואולם, לדבריו, "שאקיל אוניל לא הגיע בסוף, אך דיוויד רובינסון, שייצג את הדרים טים, הגיע במקומו. שאקיל שלח בסוף הודעה מצולמת".



מייקל ג'ורדן. "זו פסגת העולם בשבילי להיות באותה רשימה איתו". צילום: רויטרס
מייקל ג'ורדן. "זו פסגת העולם בשבילי להיות באותה רשימה איתו". צילום: רויטרס



מלבד זאת, הוא ביקש להודות לרבים שתמכו בו: "אני שומע את ההדים שזה עשה בארץ ואני רוצה להודות לכל עם ישראל. מה שאמרתי בנאום הוא שאני מרגיש שגריר של העם ושל מכבי ת"א - שנתנה לי בגיל 16 להוביל אותה. הרבה התקשרו לברך אותי, אפילו מאות, ביניהם גם אוהדי הפועל. אפילו עורך מעריב, אוהד הפועל תל אביב, שלא אהב כל כך את הצהובים, אמר לי שהוא העריך אותי מאוד. קיבלתי, כשזכיתי בתואר בהיכל התהילה, הרבה פרחים מקבוצות אחרות, כך שמבחינתי הזכייה שלי היא הזכייה של עם ישראל, ולא של קבוצה כזו או אחרת". 



הוא הוסיף כי "אני רוצה לציין שאני עוסק בספורט קבוצתי ולא אינדיבידואלי - לא טניס ולא שחייה ולא אתלטיקה. אני רוצה להודות לכל השחקנים ששיחקו איתי במכבי ת"א ונבחרת ישראל, ולהם יש חלק גדול בפרס שקיבלתי. בלעדיהם לא הייתי מגיע לאן שהגעתי. יש להם חלק גדול, לכולם.



בתוך כך, הוא חשף את ההישג הכי גדול שלו כשחקן, ובניגוד לציפיות לא מדובר בכזה שהשיג עם במדים הצהובים. "אני חושב שההישג שלנו ב-1979, כשהגענו לגמר אליפות אירופה מול ברית המועצות - זה היה מדהים".