לא שחשבנו אחרת. נובאק ג'וקוביץ' ניצח היום (ראשון) את אנדי מארי 6:7, 7:6, 3:6 ו-0:6 בגמר אליפות אוסטרליה והפך לטניסאי השני אי פעם שזוכה חמש פעמים בטורניר היוקרתי. זה היה גם הניצחון החמישי ברציפות של נולה על מארי במפגשים ביניהם.

  

זה התחיל במערכה ראשונה צמודה במיוחד וכל פעם שהיה נדמה שהנה ג'וקוביץ' בורח וסוגר עניין, התעורר הסקוטי וחזר. גם המערכה השניה היתה צמודה, אלא שהפעם מארי היה עם ידו על העליונה.

  
המערכה השלישית נפתחה טוב עבור מארי, אבל ג'וקוביץ' התעורר, פתח מבערים וסגר עניין. המערכה הרביעית כבר היתה במעמד צד אחד כשג'וקוביץ' משייט לעבר ניצחון קליל במערכה ובמשחק כולו. 

 

זו לא היתה הפעם הראשונה של השניים בגמר אוסטרליה. ב-2013 הם נפגשו, גם אז ניצח הסרבי. הפעם זה היה התואר ה-49 בקריירה שלו.

 

אגב, רוי אמרסון, שהיה אלוף אוסטרליה 6 פעמים, 5 מהן ברצף וכל הניצחונות הללו היו בשנות ה-60. ג'וקוביץ' צריך עוד שני תארים כי לשבור את ההיסטורי הזה.

 

מערכה ראשונה
הסרבי פתח טוב ושבר את מארי כבר במשחקון השני. הבריטי תיקן בשבירה משלו אבל נובאק דאג לעשות זאת שוב בדרך ל-3:5. נגמר? מה פתאום. הבריטי הראה נחישות וניצל את העובדה שהמדורג 1 סבל מבעיה בפרק כף היד בדרך לשבירה שנייה משלו. השניים הגיעו לשובר שוויון במערכה ובסיומה ניצח 'נולה' 5:7, 6:7 לג'וקוביץ'.

 

שתי אוהדות, אחת של כל אחד, ביציע

 

מערכה שנייה
הקרב הצמוד בין השניים המשיך. ג'וקוביץ' ניסה לסיים את הסיפור מהר מהצפוי, אבל מארי רדף אחריו בדרך לשוויון 6:6. התסריט בשובר השוויון מהמערכה הראשונה לא חזר על עצמו הפעם. הבריטי לקח את ההובלה מוקדם ודחק ב'נולה' בדרך ל-4:7 ו-6:7 למארי.

 

מערכה שלישית
מארי המשיך לנצל את המומנטום, שבר את ג'וקוביץ' במשחקון הראשון והמשיך ביכולת הטובה בדרך ל-0:2. חשבתם שזה נגמר? אין סיכוי. הסרבי ענה עם ניצחון חלק במשחקון השלישי וקטף שניים נוספים בדרך ל-3:3. מכאן כבר אי אפשר היה לעצור אותו בדרך ל-3:6 במערכה כולה ו-1:2 בסיכום.

 

מארי מנסה להגיע לעוד כדור של ג'וקוביץ'

 

מערכה רביעית

המערכה הזאת היתה הסימן ג'וקוביץ' ובמעמד צד אחד. הסרבי שייט לניצחון קליל עם 0:6 חלק והשלים זכיה חמישית באוסטרליה.