שתי הצבעות הרות גורל יתקיימו היום (שישי) במסגרת הקונגרס ה־65 של פיפ״א.

האחת נוגעת לגורלו של הארגון - אם הנשיא ספ בלאטר ייבחר לקדנציה חמישית וימשיך להנהיג ארגון החשוד בשחיתויות, שחבריו מואשמים בקבלת שוחד בסך 150 מיליון דולר. ההצבעה השנייה נוגעת לכדורגל הישראלי ולשאלה אם ישראל תושעה מפיפ״א ותישאר מבודדת מעולם הכדורגל, כפי שהייתה דרום אפריקה בשנות האפרטהייד. ההצבעה על הצעת ההשעיה, ביוזמתו של יו״ר ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב, עשויה להתקיים בין 13:00 ל־14:00 שעון ישראל.
למרות כל הניסיונות להגיע לפשרה, תועלה ככל הנראה ההצבעה בעניין השעיית ישראל, ובלתי אפשרי לחזות מראש אם תעבור או לא. לפי החוק, כדי שההצעה תתקבל חייבות 75% מהחברות בארגון להצביע נגדה, כלומר 157 התאחדויות מתוך 209 חברות. ייתכנו גם הפתעות לרעה, אם כי ישראל זקוקה רק לקולן של 53 המדינות החברות באופ״א כדי למנוע את השעייתה. סביר להניח שטורקיה תצביע בעד ההצעה.
במהלך מאבקו בנשיא המכהן בלאטר קרא נשיא אופ״א, מישל פלאטיני, לכל ההתאחדויות המסונפות לאופ״א להצביע נגד השעיית ישראל: ״הפשרה שהביאה ישראל מספקת ותורמת משמעותית לשיפור המצב. ישראל לא הפרה אף תקנה ואין מקום להשעותה. אני משוכנע שפיפ״א תאמץ את ההצעה״.

יו״ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני נאם אתמול בפני אנשי אופ״א ואמר בין היתר כי ״ההצעה שלנו לשיפור המצב אמיתית ויש בה פוטנציאל עצום לשינוי לטובה. פגשתי את רג׳וב במשרדי ההתאחדות הפלסטינית והושטתי לו יד לשלום.
 
רג׳וב לא הושיט יד חזרה והמשיך לתקוף את ישראל ולפעול להשעייתה. אני מצפה מכם, חברי באופ״א, לעמוד לצדנו״. במקרה שישראל תודח  מהארגון, זו תהיה מכת מוות לכדורגל הישראלי, שלא יוכל להתחרות באף מסגרת של פיפ״א ויישאר מכונס בתוך עצמו. במצב זה ישראל תהפוך לגרסה של קפריסין הטורקית, שיש לה ליגה בכדורגל אבל בגלל הכיבוש של האי אף אחד לא מכיר בה ברמה הבינלאומית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נערך אמש גם הוא למאבק להדחת ישראל מפיפ״א. בשיחה עם תא הכתבים המדיניים אמר כי ״הניסיון לפגוע בישראל יהרוס את פיפ״א. זה יתחיל במדינה אחת ויעבור לאחרת. זו פוליטיזציה בוטה בספורט שתהרוס את הספורט הבינלאומי. זה חמור ונתנגד לזה בכל תוקף״.
 
יו״ר האופוזיציה יצחק הרצוג כתב בדף הפייסבוק שלו כי ״החרמת ישראל תהיה כרטיס אדום לפיפ״א ונפילה למלכודת מסוכנת של צביעות. שוחחתי עם ראש הממשלה ועם יו״ר ההתאחדות והבהרתי שאני מוכן להתגייס למערכה הזו באופן מלא. חרם או צעדים חד־צדדיים הם רעיונות גרועים. מדינת ישראל לא תתקפל ולא תיבהל מפני מהלכים מהסוג הזה. איומים לא יובילו אותנו להסדר אלא ירחיקו אותנו מהמטרה של השגת ביטחון ושקט למאות אלפי ילדים שחולמים יום אחד לשחק בגביע העולם בכדורגל״.

רג׳וב: "ישראל רוצה להרוס את הספורט הפלסטיני"
 
במקביל לניסיונות של ישראל לסיכול ההצעה, בהתאחדות הכדורגל הפלסטינית החליטו אתמול לעלות מדרגה בניסיון להביא להשעיית ישראל מפיפ״א, והחלו להשתמש בגילויי הגזענות של אוהדי בית״ר ירושלים כדי לקדם את הקמפיין שמוביל היו״ר ג׳יבריל רג׳וב.
 
רג׳וב טען כי ״בית״ר ירושלים היא דוגמה ברורה לגזענות של ההתאחדות כלפי הערבים בישראל, מאחר שאוהדי המועדון פוגעים בערבים וקוראים בצורה ברורה להרוג אותם״. כדי לגייס תמיכה לדרישות הפלסטיניות אף טען רג׳וב כי ברצונו ״להביא קץ להתנכלות ולגזענות כלפי הספורטאים הפלסטינים מצד הכיבוש הישראלי״.
 
לדבריו, ״עמדת ההתאחדות לכדורגל בישראל בזירה הבינלאומית, לצד התגייסות משרד החוץ הישראלי, נועדה לסכל את סיום הסבל של הספורט הפלסטיני. זה מוכיח את הקשר הישיר בין ההתאחדות לכדורגל בישראל לבין ממשלת ישראל, שמטרתה להרוס את הספורט הפלסטיני ולהגביר את סבלו״.
 
בפגישתו עם יו״ר ההתאחדות הצ׳יליאני הדגיש האחרון את עמדת ההתאחדות בארצו והבטיח שתתגייס ״למען סיום הסבל בספורט הפלסטיני״.
 
בעולם הערבי עסקו גם במעצרים של ראשי פיפ״א ביממה האחרונה, ובחלק מכלי התקשורת אף רקמו תיאוריות קונספירציה שלפיהן המעצרים הם חלק מניסיון אמריקאי שמטרתו למנוע את השעיית ישראל מהארגון הבינלאומי.