אחרי ההלם - מתחיל שלב הכספים, ונדמה שזה הדבר האחרון שהתאחדות הכדורגל של ארגנטינה היתה צריכה. הגוף, שנמצא בקשיים כלכליים קשים מאוד, והיה לא פעם על סף פשיטת רגל, מתחיל בגיוס כספים על מנת למזער את הנזקים. בארגנטינה החלו גם לפזר ידיעות לפיהן יתקיימו אפילו שני משחקים, במועדים אחרים. על פי הדיווח, ארגנטינה מבקשת לארגן משחק כפול ב-2019 בין הנבחרות, אך ספק אם ישראל תשתף פעולה עם מהלך כזה, לאחר הביטול וההפסד בקרב ההסברתי.
על פי דיווחים בתקשורת המקומית, החלו מספר גורמים לנסות ולגייס כספים על מנת לשלם את הקנס, שצפוי להיות רק הראשון מבין תביעות רבות אשר יגיעו ככל הנראה מצד הקהל הישראלי. כעת החלו בארגנטינה לחפש יריבה לשחק נגדה בסוף השבוע לפני תחילת המונדיאל. 
הדיווחים מברצלונה, שם הארגונים הפרו פלסטיניים נחשבים לחזקים מאוד, הם שהשחקנים קיבלו איומים ופחד. המשחק הזה הפך לפוליטי. כוכב הנבחרת, גונסאלו היגוואין: "טוב שלא נוסעים לישראל. בסופו של דבר עשו את הדבר הנכון, הבריאות והשכל הישר".

בהתאחדות לכדורגל תקפו את הפלסטינים ואמרו כי יפנו לפיפ"א: "יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני והמנכ"ל רתם קמר נמצאים בקשר ישיר החל מאמש עם מארגני המשחק, ראשי ההתאחדות הארגנטינית וראשי פיפ"א בעקבות הידיעות על ביטול הגעתה של נבחרת ארגנטינה למשחק המתוכנן עם נבחרת ישראל במוצאי שבת הקרובה. נכון לעכשיו לא התקבל כל אישור רשמי על ביטול המשחק, אם כי ברור שעצם קיומו מוטל בספק. ההתאחדות רואה בחומרה את האיומים הפיזיים והברוטליים שחצו כל קו אדום, שהשמיע ראש ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב ותפעל ככל יכולתה בעניין במוסדות הכדורגל העולמי". 

"יו"ר ההתאחדות יעביר בהמשך היום מכתב תלונה חריף לנשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו בדרישה למצות את הדין עם מי שהעזו להסית מפורשות לפגוע בשחקני כדורגל ופעלו לטרפד משחק ידידות בין שתי הנבחרות. שחקני הנבחרת עודכנו על ידי ההתאחדות כבר אתמול על הסיטואציה החריגה, וככל שיגיע להתאחדות מידע רשמי וסופי נעדכן".

"חלק מהמחיר שאנחנו משלמים"

איילת פריש, אחראית השיווק והפרסום של האירוע אמרה בגל"צ כי יצא נציג של חברת ההפקה לברצלונה על מנת לנסות לקיים את המשחק בכל זאת. "אין פה אשמים. אני יכולה להגיד שאי אפשר להשוות בין המקרים. אנחנו קצת מבלבלים. לפני ימים בודדים נורו פה טילים. יום שישי הולך להיות לא פשוט בירושלים. השחקנים לא חיים בחלל ריק. הם קיבלו איומים על החיים של השחקנים שלהם. כתובות נאצה. היום מתוכננת הפגנת ענק בברצלונה. מה לעשות, זה משפיע. כשהמשפחות מבקשות שלא תסעו, זה חלק מהמחיר שאנחנו משלמים. אם אתם שואלים מי אשם? ישראל אשמה שקמה לפני 70 שנה. הג'ירו מאיטליה זכה למחמאות מקיר לקיר. גם שם היה ניסיון של ה-BDS. ארבעה ימים לפני הג'ירו הגיעה משלחת בזק כי המשלחות התחילו לעורר שאלות". 

הפגנות באימון ארגנטינה
 
"אלה לא היו ימים חריפים כמו עכשיו, למרות שהיתה מתיחות עם סוריה. לקחנו אותם לרחובות ירושלים ותל אביב. הארגנטינאים היו פה לפני כמה שבועות. הם היו בטדי, הם היו בירושלים, אבל האירועים הביטחוניים היו כל כך חריפים שבואו לא נעשה את החיים שלנו קשים. אנחנו עובדים על האירועים הבאים. המאבק פה לא הסתיים. יש אמנים שמבטלים, יש פה אירועים. דני בן נעים עשה עכשיו את אליפות אירופה בג'ודו, היה פה היורובאסקט. גם במחיר כואב אנחנו נעשה. בשעה הזאת נציג בכיר של ההפקה יצא לברצלונה, כי עדיין מתקיים משא ומתן. לא רוצה לזרוע אשליה. הסיכוי לשינוי מאוד מאוד קטן", הוסיפה פריש.