מיגל ויניצקי, מהעיתונאים הבכירים ביותר בארגנטינה, תקף הערב (רביעי) בחריפות את החלטת ההתאחדות הארגנטינית לבטל את המשחק מול ישראל, שהיה אמור להתקיים ביום שבת באצטדיון טדי בירושלים. בטור שפורסם בעיתון הארגנטיני "קלרין", טען ויניציקי כי "ארגנטינה יכולה להרים כעת את הגביע העולמי של צביעות אוניברסלית".



"משחק הכדורגל בין ארגנטינה לישראל, שהיה אמור להתקיים בירושלים, בוטל לאחר הפגנות נגד פעולות המדינה היהודית נגד הפלסטינים", כתב ויניצקי בפתח דבריו. "אתם יכולים לתאר לעצמם שעל מנת להיות עקביים, הנבחרת הלאומית תודיע שהיא לא תשחק במונדיאל ברוסיה מכיוון שהקרמלין החליט לפלוש צבאית לסוריה בשיתוף העריץ בשאר אסד, שהביא למותם של מאות אלפי אזרחי מדינתו".




"אנחנו לא צריכים לשחק גם נגד איסלנד, משום שהכוחות של המדינה הזו יצרו את הבריתות שפלשו לעיראק ואפגניסטן, וגם לא נגד ניגריה במחאה על הזוועות שבוצעו על ידי ארגון הטרור בוקו חראם שרצח אלפי בני אדם, ובעיקר נשים", הוסיף.

"כמובן", המשיך, "עלינו להימנע ממפגש מול קרואטיה, מתוך סולידריות עם הסרבים שחוו את האכזריות הקרואטית במלחמה שבהם נהרגו כל כך הרבה מהם. וכמובן, שגם הסרבים לא היו קדושים, ושלא לדבר על הברית הקרואטית עם הנאצים".

מלבד זאת, ציין, "יש להודיע שלא נשחק נגד ספרד, כמחאה נגד המובלעות הקולוניאליות במלייה וסאוטה, וגם לא נגד צרפת בעקבות מדיניות הכיבוש ההיסטורית שלה, ולא נגד סעודיה בעקבות הדיכוי של נשים, ואפילו לא נגד ברזיל אשר כלאה את לולה".

לטענתו, "אם ננהג על פי הקו הזה, הנבחרת הלאומית שלנו לא צריכה לשחק גם נגד פלסטין. רצועת עזה נשלטת על ידי ארגון הטרור חמאס, ונמצאת במלחמה מול הרשות הפלסטינית השולטת בגדה המערבית. בואו לא נשחק עם אף אחד, גם לא עם עצמנו, כי אנחנו לא מצליחים להתמודד אפילו עם מקרי שחיתות בתוך המדינה שלנו". את דבריו חתם באומרו כי "אנחנו יכולים לבטל את הכדורגל, להפוך ללפיד מוסרי ולהרים את הגביע העולמי של צביעות אוניברסלית"