היום הראשון (חמישי) של מונדיאל 2018 עבר בשלום מבחינת המארחת רוסיה. טקס הפתיחה עבר בהצלחה והנבחרת הלאומית נתנה הצגה מול נבחרתה של ערב הסעודית עם ניצחון מוחץ של 0:5. שמונה שנים של הכנות וכ-15 מיליארד דולרים השקיע נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כדי להביא את התחרות הנוצצת אליו הביתה והיום הוא יכל להתרווח בכיסאו וליהנות מהמשחק המוצלח של הנבחרת.



רק רבע שעה לפני תחילת המשחק הגיע פוטין בשיירה של מכוניות עם חלונות שחורים לתוך האצטדיון המכיל 81,000 מקומות. חלקים גדולים מהאוהדים הרוסיים, שמלאו את האצטדיון למרות החששות המוקדמים, פרצו בשירת "ולדימיר, ולדימיר". הרבה עבר על רוסיה בשמונה השנים מאז הוחלט על קיום המונדיאל במדינה, בהן מעורבות במלחמות באוקראינה ובסוריה, אך הפופולאריות של פוטין בשיאה, כל עוד כוכבי הכדורגל הגדולים ביותר בעולם מגיעים לבקר.

בטקס הפתיחה, הצנוע למדי בהתחשב בהשקעה הגדולה, הופיע הזמר האמריקאי, רובי וויליאמס, שעורר סערה כאשר לקראת סוף המופע שלו הרים אצבע משולשת אל עבר המצלמה. כבר מחר אמור המונדיאל להעביר הילוך כאשר פורטוגל וספרד שאחרי סערת פיטורי המאמן, צפויות להיפגש למשחק מרתק. כוכב פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו שמככב בריאל מדריד צפוי לפגוש את חבריו לקבוצה מהצד השני של המגרש. בנוסף יתקיימו שני משחקים נוספים כאשר המדינות המוסלמיות יכנסו לסבב המשחקים עם מפגש בין איראן ומרוקו כאשר מצרים תשחק נגד אורגוואי. 



צפו ברגעים הגדולים של היום הראשון של מונדיאל 2018:

ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס



מונדיאל 2018. צילום: רויטרס




מונדיאל ברוסיה. צילום: רויטרס




צילום: רויטרס
צילום: רויטרס