במהלך סוף השבוע הצטברו בתאגיד השידור כאן אלפי תלונות של צופים זועמים על כך שזווית הצילום של המשחקים בערוץ כאן 11 רחוקה מידי לצופה הממוצע. טל שורר, שליח 'חדשות עשר' למונדיאל הסביר את התקלה: "ב-20 מדינות, כולל ישראל, החליטו לנסות השנה לשדר את המשחקים באיכות צפייה k4, שהיא גבוהה יותר מ-HD, ולכן פיפ"א הודיע שהוא יבצע שני משדרים, האחד ב-HD והשני ב-k4".

"בחודש מרץ נודע לשדרניות ששידור ה-
k4 ישודר מזווית צילום רחוקה יותר מתוך הנחה שאלו שרכשו את השידור החדשני יצפו בו במסכים גדולים יותר. למי שקרא את הנהלים מראש זה היה ברור כבר ממרץ.  בתאגיד השידור חשבו לחסוך ובמקום לקנות את שני השידורים גם יחד, בחרו להקרין את שידור ה-4k גם לטלוויזיות שלא תומכות בטכנולוגיה וכתוצאה מכך אלו שצפו בשידור צפו במשחקים מזווית רחוקה מידי. רק בשבת בבוקר, בהתערבות אנשי מקצוע שלא קשורים לתאגיד, הבינו את הטעות הזו ותיקנו אותה". 



"הצילום ב-k4 של חברת ההפקה השוויצרית HBS היה רחב מידי לכל העולם. אילו בישראל היו קונים את הפיד הנכון זה היה משפיע רק על אלו שצפו ב-k4 ולא על כלל הקהל. התיקון הזה עלה לנו עוד 100 אלף דולר מכספי המיסים אך מהיום נראה את השידור כמו שצריך".

שדרן fm103, רון קופמן, שקנה טלוויזיית 4k חדשה לקראת המונדיאל, שיתף: "קניתי טלוויזיה חכמה אך בעל הבית דביל. רוב מוחלט ממדינות העולם צופה בשידור ב-HD, אמנם אנחנו אומת הסטארט- אפ אך נוצרה כאן פאשלה גדולה של תאגיד השידור בהיערכות למשחקים. ישבתי בבית לצפות בשידור ולא ראיתי את הכדור". טל שורר הוסיף: "במקרה קופמן ואני חולקים את אותו סוכן ביטוח, הוא התקשר אליי לומר לי שהוא קירב את הכורסא לטלוויזיה - הוא חשב שהוא לא רואה טוב".

על החמצת הפנדל הגורלי של מסי שיתף קופמן: "אולי מירי רגב הדליקה נר קטן לכבודו". טל שורר ציין: "אנחנו תמיד זוכרים את הסוף מכל מונדיאל, רוב משחקי שלב הבתים יותר דומים למשחקים של איראן-מרוקו. ראינו בינתיים רק במשחק גדול אחד של פורטוגל נגד ספרד". קופמן: "צפינו עד כה בשמונה משחקים שהם 720 דקות אך ראינו רק 25 דקות כדורגל. חשוב לזכור שהנבחרות הגיעו לאחר שהן עמוסות בשחקנים מותשים מהעונה הקודמת. לדעתי בסופו של דבר הנבחרות מאירופה הן אלו שיקבעו את הטון. אני מהמר על גרמניה כמנצחת". טל שורר: "כדי שיהיה מעניין - אני מהמר על צרפת".

 

 

עריכה: איתמר זיגלמן