פיפ"א הטילה היום (שישי) עונש כבד על יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, ג'בריל רג'וב, בעקבות פעולותיו שהובילו לביטול משחק הידידות בין נבחרות ארגנטינה וישראל, שהיה אמור להיערך בירושלים בחודש יוני האחרון. בהודעה שפרסמה התאחדות הכדורגל העולמית נאמר כי רג'וב הושעה לשנה מכל פעילות ספורטיבית רשמית, ונגזר עליו קנס בסך 75 אלף שקל, בעקבות קריאותיו לשרוף חולצות ותמונות של כוכב נבחרת ארגנטינה ליונל מסי.



בהודעת פיפ"א נאמר כי הצהרותיו של רג'וב הסיתו לשנאה ולאלימות, ועל כן הוטל עליו העונש. במסגרת ההשעייה, רג'וב לא יוכל להגיע למשחקי כדורגל בתפקיד רשמי, או לדבר בשם ההתאחדות הפלסטינית לתקופה זו. כזכור, לקראת המפגש הידידותי שהיה אמור להתקיים בין נבחרות ארגנטינה וישראל בירושלים מעט לפני מונדיאל 2018 ברוסיה, החל רג'וב בקמפיין לביטולו, שכלל קריאות לשרוף את חולצותיו ותמונותיו של מסי.



שרת התרבות והספורט מירי רגב מיהרה לברך על החלטת פיפ"א ואמרה: "בהחלטה זאת הסירה פיפ"א את המסיכה מעל פניו של הטרוריסט רג'וב. הגיע הזמן שהאיש יישב מאחורי סורג ובריח ולא בתאי הכבוד של האצטדיונים", אמרה רגב והוסיפה כי "זו ההזדמנות להודות לעופר עיני יו"ר ההתאחדות לכדורגל היוצא ולאנשי ההתאחדות שהגישו את התביעה נגד רג'וב והביאו להשעייתו ולכל מי שעמל מאחורי הקלעים להביא את האמת והצדק לידיעת העולם כולו".



יכול להיות מרוצה. יו"ר התאחדות הכדורגל הישראלית, עופר עיני., צילום: ערן לוף
יכול להיות מרוצה. יו"ר התאחדות הכדורגל הישראלית, עופר עיני., צילום: ערן לוף



"רג'וב חצה קו אדום"



יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, להודעה על ביטולו של המשחק וניצל את האירוע על מנת לתקוף בחריפות את רג'וב. "מזה מספר שנים אנחנו עדים לתופעה שג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, עושה ככל שבידו כדי להוציא את הכדורגל הישראלי מהכדורגל הבינלאומי. אני מזכיר שב-2015 הייתה הצעה להשעות אותנו מהכדורגל העולמי, והצלחנו תמיד לסכל את ההצעות האלה".



"הפעם הזו, לטעמי, הוא חצה את הקו האדום", אמר יו"ר ההתאחדות על מקבילו הפלסטיני. "הפגנות זה דבר לגיטימי, כל עוד זה במסגרת המקובלת. כל עוד יו"ר התאחדות וחבריו קורא לכל הערבים בעולם לשרוף חולצה של שחקן כדורגל. אני שומע ריקושטים שאפילו איימו על משפחות של שחקנים עצמם, ושומע שהביטול, אם יהיה, נובע מהחשש של השחקנים מהאיומים עליהם באופן אישי. הדגשתי את הנושא הזה בפני נשיא פיפ"א ואנחנו נוציא בשעות הקרובות תלונה רשמית לפיפ"א על כל ההתנהלות הזו". עיני הוסיף כי "הניסיון לפגוע במשפחות השחקנים - טרור"




"אם זה יהפוך להיות שיטה של לאיים על שחקנים, לדעתי פיפ"א לא תוכל לעמוד מנגד. אני אמור לדבר עם אופ"א בעניין הזה ואני מקווה שהלחץ שאנחנו מפעילים ייתן פתרון לניסיונות לפגוע במדינת ישראל דרך הכדורגל. זו הכוונה - לפגוע במדינה שלנו דרך הכדורגל. כל התירוצים לגבי משחק בירושלים או לא - צריך להבין שיש פה עניין של מעבר. יש פה איום אישי על שחקנים", כאמור, פנייתו נשאה עתה פרי.