חשבתם שהעונש החמור שספגה אתמול בית"ר ירושלים מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל יעבור בשקט? תחשבו שוב. במהלך הלילה רוססו כתובות נאצה בכניסה למשרדי ההתאחדות לכדורגל, ככל הנראה על ידי אוהדי הקבוצה בתגובה להחלטת בית הדין אתמול להשית עונש של הפחתת נקודה, משחק ליגה ללא קהל ומשחק רדיוס. זאת, לאחר שהקבוצה הורשעה בהתנהגות גזענית של אוהדיה ובהתפרעות במהלך המשחק נגד מכבי נתניה.

ין השאר רוססו הכתובות "התאחדות של מושחתים", "בית"ר טהורה לעד", "מי שיפגע בבית"ר נפגע בו" וכן קללות נגד איאד אבו-עביד, מגן מכבי נתניה, שספג מקהל הקבוצה מטר של חפצים במשחק בין השתיים ביום שני. כמו כן רוסס סמל המנורה וראשי התיבות "L.F", המייצגים את ארגון "לה פמיליה".

 

כזכור, בדקה ה-50 של המשחק בין בית"ר ירושלים למכבי נתניה השבוע, פגע חלוץ בית"ר, איציק כהן, באבו עביד והורחק. מרגע זה החלו אוהדי בית"ר להתפרע. כוסות שתייה, שקיות גרעינים ומצתים נזרקו החל מאותה דקה לעבר אבו עביד ועוזר השופט איגור שלניקוב. כמו כן הושמעו קללות גזעניות נגד מגן נתניה.

 

"טועה מי שחושב כי התנהגות עבריינית תרתיע את ההתאחדות לכדורגל ממאבקה בגזענות ובאלימות", אמר הבוקר יו"ר ההתאחדות עופר עיני, "בתי הדין של ההתאחדות ימשיכו ליהנות מעצמאות ומגיבוי מלא שלי עד שנגעי הגזענות והאלימות ימוגרו. זה מאבק שמחייב התגייסות מלאה ונחושה של כל החברה הישראלית ושל רשויות החוק והאכיפה. מדובר כאן בחצייה נוספת של קו אדום, ואני משוכנע כי משטרת ישראל תדע לאתר את העבריינים שאחראים לפשע הזה".

 

מנכ"ל ההתאחדות, רתם קמר, הוסיף: "ההתאחדות לכדורגל תגיש תלונה למשטרת ישראל, ואני מאמין שזו תדע להגיע לנמושות שהגיעו לכאן באישון לילה וריססו את מחשבות השנאה, הפחד והגזענות שלהם על קירות המוסד. אני מצפה מהנהלת בית"ר ירושלים, שגורמים בה דאגו לחמם את האווירה לאחר החלטת בית הדין אתמול, לא רק לגנות את ההתנהגות העבריינית, אלא גם לסייע ככל יכולתם באיתור האשמים. אם מישהו חושב שהוא הצליח להפחיד את ההתאחדות לכדורגל או יביא לעצירת המאבק הבלתי מתפשר שלנו באלימות ובגזענות, הוא טעה קשות".

 

אתמול הוציאה בית"ר הודעה מסודרת ורשמית בעקבות העונש, ובה נכתב: "בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הוכיח, ולא בפעם הראשונה, כי יש בכדורגל הישראלי, שווים יותר ושווים הרבה פחות. בית"ר ירושלים קיבלה עונש קיצוני, מוגזם, מופרך, לא ספורטיבי ובעיקר לא שיוויוני. לא יעלה על הדעת שבאותו היום ממש, שבית הדין העליון דוחה את ערעור התובע על קולת ענש סגירת היציע בחיפה, בית הדין התחתון גוזר על בית״ר ירושלים עונש חמור פי גמה וכמה וזאת על עבירות קלות יותר. עונשים מופרכים  ומפלים מעין אלו המונעים מדעות קדומות, לא רק שלא יסייעו למאבק באלימות ובגזענות, אלא יתסיסו את הקהל ויחמירו את המצב. המועדון יערער על העונש ואם לא יופחת באופן משמעותי, נפנה לערכאות האזרחיות הגבוהות ביותר".