העיתון הספרדי "אס" פרסם לפני כמה שבועות כתבה על

 

עושים לפאקו עוול. הוא זכאי להזדמנות נוספת, למרות שנראה שיעזוב בקיץ. בכל ליגה בעולם קשה להוליך קבוצה לכמה אליפויות רצופות. תמיד יש ירידה ברעב, בדריכות, בריכוז. המספרים שלו חלשים יותר מאלה שהשיגו אוסקר גארסיה ופאולו סוזה, אבל הוא גם הגיע לקבוצה שנבנתה על ידי ג'ורדי קרויף עם מאמן אחר.

 

 

אני מעלה כאן תהיות לגבי הטיפול שלנו בפאקו. יש אכן סימני שאלה - מכבי ת"א לא ניצחה כבר ארבעה משחקי חוץ רצופים ולא מלהיבה מדי. נכון שפאקו מבסס את שיטת המשחק שלו על כדורגל הגנתי יותר, אבל כך עושים גם ז'וזה מוריניו ודייגו סימאונה לצורך העניין.

 

האם לא ראוי לתת יותר כבוד וקצת יותר צ'אנס למאמן שהגיע לכאן בתקופה שכף רגלו של אף זר לא רצתה לדרוך על אדמת ישראל? אומרים על פאקו שהוא משחק עם ערן זהבי בתפקיד לא מוכר לו, כ"9 מזויף", והאם לא שיחקו כך גם עם לאו מסי ואחרים? הרי זהו בדיוק הכדורגל המודרני של היום. יש קבוצות שעולות לשחק ללא חלוצים. פאקו לא המציא את הטרנד וזהבי עדיין כבש 24 שערים.

 

זהבי. מתופקד בתור "9 מזויף" אבל במאזנו 24 שערים (עדי אבישי)

 

אומרים על פאקו שהוא לא קידם אף שחקן צעיר. בואו לא נשכח שיש לו סגל כל כך גדול שהוא לא מספיק לתת מקום גם לשחקנים מוכחים שהובאו בהרבה כסף, ובכל זאת העניק לדור פרץ דקות משחק. 

 

פאקו כנראה לא ימשיך בתפקידו, וזו החלטה לגיטימית של מכבי ת"א, אבל האם זה בריא לרתום בכל עונה סוס חדש לכרכרה הצהובה? כשמדברים על פרויקט, צריכים לתת את המפתחות למאמן לתקופה ארוכה ולספק לו גם את השחקנים הנדרשים. אף אחד לא יכול לחלוק על העובדה שהזרים של מכבי אינם ברמה של שלב הבתים בליגת האלופות.

 

פאקו עובד עם השחקנים שהביאו לו. ייתכן מאוד שאם היה לו שחקן ברמה גבוהה יותר, הכדורגל שלו היה שונה. אל תשכחו שהוא עבד עם רפא בניטס בפרמייר-ליג. אל תשכחו שגם אם יילך, לא יגיעו לכאן פפ גווארדיולה או מאמנים בקליבר גבוה יותר.

 

פאקו. פפ גווארדיולה לא יחליף אותו (עדי אבישי)

 

הגיע הזמן שנצא מהבועה שלנו ונבין שהליגה שלנו מוגבלת, הכדורגל שלנו לא בצמרת האירופית ויגיעו לכאן רק מאמנים שרוצים להזניק את הקריירה שלהם מחדש או כאלה שכמעט לא אימנו והיו בעבר מאמני כושר. הגיע גם הזמן שניתן למאמנים קצת כבוד.

 

רק הזרים יביאו לכאן דפוסי עבודה שונים ממאמנים ישראלים ועדיף לשלוח כמה שיותר מאמנים ישראלים לאמן בחו"ל מאשר להחזיר אותם לארץ. דווח שפאקו מאוכזב מהיחס אליו בישראל. יש לו בהחלט סיבות להרגיש ככה.