מוקדם לשמוח? למרות שהפלסטינים משכו ברגע האחרון את בקשתם לסילוק ישראל מהתאחדות הכדורגל העולמית, במשרד החוץ מעריכים כי הקרב הספורטיבי הבא יהיה על האולימפיאדה.

גורמים בישראל הוסיפו ואמרו כי כישלונם של הפלסטינים בפיפ"א תורם להרתעה הישראלית. הם הדגישו כי הם מקווים שהפלסטינים הבינו שישראל יודעת לגבש מהלכים בינלאומיים.
 
לאחר ההחלטה התייחס גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו למאמץ הבינלאומי של ישראל ואמר כי הוא הוכיח את עצמו: אני מודה לכל מי שלקח חלק במאמץ הבינלאומי שהביא לכישלון הניסיון הזה". נתניהו הוסיף כי "מדינת ישראל מעוניינת בשלום שיבטיח את ביטחון אזרחיה, אך בדרך של כפייה ועיוות האמת הוא לא יושג. הדרך היחידה להשיג שלום היא לפתוח במשא ומתן ישיר בין הצדדים. בזמן שהקהילה הבינלאומית קוראת לבצע צעדים בוני אמון, הפלסטינים משיבים לה פעם נוספת בניסיון לבצע צעדים חד צדדיים שפוגעים ביכולת לקדם הסדר באזור".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, התייחסה גם היא להחלטה ואמרה: "תוצאת השיחות בפיפ"א לפני היא חיובית ואני מברכת על כך שלא הגענו למצב אבסורדי שמדינה כמו ישראל מושעית מארגון שתכליתו עיסוק בספורט".

גם שרת התרבות והספורט, מירי רגב, התייחס לנושא ואמרה כי "זהו ניצחון גדול בעיקר לספורט".

כזכור, ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל נאם אמש לפני ההצבעה בקונגרס פיפ"א והפתיע את היושבים בקהל כשהודיע על החלטתו למשוך את ההצעה: "השנה הגעתי עם הצעה להשעות את ההתאחדות של ישראל ואני חושב שזה צודק, אבל הרבה עמיתים שאני מעריך ומכבד את המחויבות שלהם לעניין, הסבירו לי כמה זה כואב להם לשמוע שבמשפחה כזו כמו פיפ"א, את רעיון ההשעיה".


לבסוף, 90% שהם 165 נציגי ההתאחדות הצביעו בעד ההצעה המחודשת, שהיא הקמת וועדה לטיפול ולפיקוח יחסי ישראל והפלסטינים בנושא הכדורגל. הוועדה תטפל בשלוש בעיות שהעלה רג'וב: חופש התנועה של השחקנים הפלסטינים, חקירת גזענות בכדורגל הישראלי ובדיקת הממצאים לגבי חמש הקבוצות מיישובים בשטחים המשחקות בליגה הישראלית.



עיני אמר כי הוא מתנגד לנקודה השלישית, אך יו"ר פיפ"א בלאטר הבהיר שהפלסטינים ביקשו להצביע על שלושת הסעיפים והוא אמר שההצבעה תהיה אכן על כל הסעיפים שידונו בוועדה החיצונית לקונגרס. עיני אמר ל"מעריב אונליין" כי "ההישג הוא חשוב, הן מפני שלא תהיה השעיה והן מפני שנושא הקבוצות מהיישובים בשטחים לא ילך לאו"ם".