בעקבות המהומות האלימות במשחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים לבני סכנין אמש באצטדיון "טדי", שוחח ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה" עם דובר בית"ר ירושלים, אושרי דודאי, ופרשני הכדורגל אליעזר לחנה ושלמה שרף, אשר הביעו דעתם על הגזענות הפושעת ביציעים הירושלמיים בפרט והאלימות הכללית בכדורגל הישראלי.



"זה לא 'לה-פמיליה' אלא משהו הרבה יותר קיצוני מזה", אמר דודאי, "אתמול אנשים מ'לה-פמיליה' שלחו לי הודעות בזמן המשחק וביקשו מאיתנו לבער את הנגע. זה לא 'לה פמיליה'. אולי חלק מהאנשים שמשתייכים, גם, אבל לא רק. נוצר איזה ואקום בעייתי מאוד, שאליו נכנסו גורמי ימין קיצוניים, שהשתחלו ליציע, עם האג'נדה הגזענית המכוערת שלהם. אופורטוניסטיים, שנשענים על הגל, שרואים כוח אלקטוראלי גדול, בחלק מאוהדי בית"ר, ובאים להראות את פרצופם. אורן חזן ישב ביציע, אבל היו פוליטיקאים שהם לא חברי כנסת או היו חברי כנסת בעברם. זה הרבה יותר עמוק מלהגיד רק הקהל של בית"ר והמשטרה". לחנה הסביר שמדובר באנשי ימין קיצוני תומכי כהנא, משעל שאל אם הם הסיתו את הקהל, ודובר הקבוצה אישר: "בוודאי בוודאי".




"המועדון שלנו בראשות אלי טביב, כבעלים, באמת עושה הכל כדי למגר את הנגע המכוער שפוגע לנו בכדורגל ופוגע לנו במועדון", טען דודאי, "טביב מוציא המון כסף על שיטור ואבטחה ועושה דברים שהוא לא חייב לעשות, ועושה אותם כי הוא מאמין בהם. יצאנו בפעולה עוד טרם המשחק, הוצאנו מנשר לאוהדים. טביב הנחה אותנו לדבר עם המשטרה מראש ולהזהיר שזה מה שעלול לקרות. אמרנו להם לפני המשחק מה הולך לקרות, כמעט אחד לאחד. מה שהיה חשוב למשטרה זה למנוע פריצת אוהדים לדשא, ועם כל מה שמסביב מישהו חשב שהוא יסתדר. יש 14 עצורים ומישהו צריך למצות איתם את הדין, וצריך לפנות לבתי המשפט, מבלי להשתמש בתירוץ הקבוע והידוע והקלוש, שאותו שופט שנתקל במקרה של אונס או רצח, לא יחמיר עם אותם אוהדים שנעצרו אתמול. מבחינתנו אלה לא אוהדי בית"ר ירושלים ואנחנו הולכים להגיש נגדם תביעות אישיות".


שלמה שרף הגיב לדברים: "למה אתם מדברים יפה אחרי שזה קורה? למה קולכם לא נשמע בתוך האצטדיון ואתם לא עושים סדר פעם אחת ולתמיד? זה בושה וחרפה. בושה וחרפה לראות את התמונות האלה. אין שום מילה שיכולה לחפות על המראות הזוועתיים האלה שאתמול ראינו במרגש. כבר נמאס לשמוע שזה 'מיעוט'. זה לא 'מיעוט'. איפה הקהל השפוי? בנגע האלימות במגרשים אפשר לטפל, כמו באנגליה, להכניס כוחות משטרה, עם אלות, ולפרק אותם פעם אחת ולתמיד. וצריך לשים אותם בכלא. את אלה שתפסו לא להוציא אחרי 24 שעות, אלא לתת להם לשבת הרבה זמן, שאחרים ייראו וייראו. לא כמו שנותנים להם, 12 שעות, ושולחים אותם הביתה בלי כלום. להושיב אותם לתקופות מאסר ארוכות, רק ככה יהיה אפשר למנוע את האלימות".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו