לאחר לילה גדול להפועל באר שבע, בו זכתה באליפות המדינה לראשונה לאחר 40 שנה, אוהדי הקבוצה לא מפסיקים להתרגש ולחגוג. אחד מהאוהדים המפורסמים, שגדל בעיר ומלווה אותה שנים הוא מגיש חדשות ערוץ 2, דני קושמרו. הבוקר (ראשון) בראיון לגל"צ, לא הצליח קושמרו לעצור את הדמעות כשדיבר על האליפות והחגיגות. "תשמע, זה סיפור של הרבה יותר מכדורגל", אמר קושמרו לאחר כמה שניות של שקט בהן הזיל דמעות של התרגשות. "כל מה שקרה בקבוצה הזאת והעונה הזאת - זה היה הרבה מעבר לספורט".

קושמרו התייחס למשמעות של קבוצה "מהפריפריה" שמנצחת את הקבוצות הגדולות והעשירות: "מבחינת מספרים - לנצח את מכבי תל אביב, שהיא קבוצה טובה ועשירה, זה גדול. זו הייתה מלחמה פסיכולוגית ויכולת לשמוע את זה בשירי האוהדים ברחובות אתמול בעיר. חלק מזה היה שמחה לאידה של מכבי". עוד סיפר כי גם ברגעים הראשונים של המשחק מול סכנין, כשהקבוצה ספגה גול, הוא לא הפסיק להאמין ולהיות גאה בשחקנים והאוהדים: "אתמול בדקה החמישית, כשחטפנו גול, חשבתי שזה הולך לקרות שוב ושנפסיד. אבל באותו הרגע הבנתי שאני מבסוט מהקבוצה הזאת וממה שהיא עשתה". 

אלונה ברקת ושחקני הפועל באר שבע חוגגים. צילום:דני מרון





בנוסף לקושמרו, רינה מצליח, עיתונאית חדשות ערוץ 2, שאוהדת גם היא את הקבוצה מגיל צעיר, סיפרה על התחושות שלה: "אני מרגישה כאילו אני לקחתי את האליפות. הכנתי את החולצה האדומה על הקולב כבר באולפן, אחרי המשחק יצאתי בריצה מהמקום וטסתי לכיוון באר שבע לחגיגות".

ויקו חדד, שחקן הקבוצה בעבר שאף אימן אותה בשנות ה-90: "הגיע הזמן, לא? אחרי כל כך הרבה עליות ומורדות, החלפות בעלים וגלגולים -זכינו". על הפעם האחרונה בה זכתה הקבוצה באליפות, סיפר: "האליפות הקודמת הייתה בעידן ההסתדרות והחגיגות היו על גג בית העם, אני זכיתי אז באליפות הנוער וחיכינו לשוטר באצטדיון שיודע במכשיר קשר על התוצאה מתל אביב כי הפסדנו באותו המשחק. הדור הזה הוא אחר, מבינים זאת גם משיר האליפות הקודם - אפילו העברית הייתה אחרת. אבל העיר הזאת מתפתחת וצומחת". על תושבי העיר שחגגו אתמול הוסיף: "טירוף אחז באנשים, נשים וילדים, גם מי שמעולם לא ראה כדורגל הגיע לשמוח".
 

אלונה ברקת: "צובטת את עצמי לוודא שאני לא חולמת"


אלונה ברקת, הבעלים של הקבוצה, סיפרה לניב רסקין בגל"צ על התחושות אחרי הזכייה ההיסטורית. "הלכתי לישון בסביבות 5 וחצי לפנות בוקר, אז אני די מותשת. זה מדהים ואני עדיין צובטת את עצמי כדי לראות שאני לא חולמת. התחושה היא של אושר מופלא שאי אפשר אפילו לכמת במילים. עבדנו כל כך קשה, רצינו את זה וידענו שהרבה אנשים מחכים לזה כל כך הרבה זמן. בסופו של יום אני שמחה שזה הגיע לאוהדים לשחקנים לצוות המופלא - כולם עשו עבודה מדהימה", אמרה ברקת.

על הדקות האחרונות לפני סיום המשחק, בהן נראו האוהדים מתחילים לחגוג, אך ברקת סירבה לשמוח טרם שריקת השופט, סיפרה ברקת: "השופט עוד לא שרק ואני חיכיתי עד השריקה כדי לדעת שזה שלנו וכבר אף אחד לא יכול לקחת את זה מאיתנו. הייתה שם השתחררות מאוד גדולה". עוד הוסיפה על רגע הזכייה עצמו: "המילה הראשונה שלי הייתה 'יש'. הייתה שמחה, אושר וחיבוקים עם כולם. זה היה מסע מופלא וקשה וזה פשוט היה רגע השיא שלו. היה לנו שבוע לא פשוט אך הצלחנו להתנתק וידענו שכמו תמיד הכל תלוי בנו. זה מתח שמשולב על ציפייה ונחישות. הכל התערבב".

חגיגות האליפות של הפועל ב"ש על המגרש, אמש. צילום: ערן לוף

 

ברקת שללה את הביקורת שהופנתה כלפיה בתחילת דרכה כאישה בעולם שנחשב "גברי", וסיפרה על התהליך בו החליטה "לאמץ" את הקבוצה: "תמיד האמנתי ואני מאמינה בזה היום יותר מתמיד, שהכדורגל הוא פלטפורמה חברתית וכשאתה הלך עם זה באמונה ויודע שזה ייקח זמן, זה עושה לעיר ולסביבה שלה כל כך הרבה חיבור שהוא טוב. האוהדים זה דבר מופלא בעיני וצריך לקחת את הפועל באר שבע כמודל לכל דבר בחיים. נכון שזה עולם של כסף אבל נדרשת גם סובלנות ודרך.

יותר חשוב מהכסף - זו האמונה והסבלנות והאמונה שניתן לעשות זאת במקומות שאנשים לא האמינו. ולי היה חשוב לעשות זאת דווקא שם. אני מסתכלת על כולם באופן שווה הפועל ועל האחריות שלה ומה היא צריכה לעשות אין לנו שום רגשי נחיתות מל אף אחד. העבודה שלנו וכל מה שאנחנו עושים זה הרבה מעבר לכדורגל".