אני לא מבין את גיא לוזון. כשהוא ישב עם גוטמן לפני שבוע הוא לא יכול היה לסכם איתו שהוא מתחיל את העבודה בהפועל ת"א יום אחרי הדרבי? עוד משחק אחד בצד, רק ללמוד עם מי יש לו עסק? הוא לא מצטער שמיהר לכנס מסיבת עיתונאים חגיגית? הוא סיפר שהגיע רעב, אבל עכשיו הוא בטח שבע. ה־5-0 של מכבי ת"א בדרבי אתמול יירשם בתיקו האישי. אין הנחות, זה אות קין כמו התוצאה ההיא אי שם בתחילת שנות ה־70.

לוזון קפץ על הקווים, ביקש לצופף, אחר כך לרווח, אבל אחרי שהאיסלנדי של מכבי תקע את החמישי הוא רצה לצעוק, אלא שלא יצאה לו אפילו הברה. הלם מוחלט. אני לא בטוח שהבוקר, גם אם ישמע עצות מחכימות מהמנהל המקצועי, הוא יידע מהיכן להתחיל לשקם את ההריסות. 
תקציר הדרבי התל אביבי הגדול
המשחק הזה התחיל כמו חלום בלהות מבחינתו. כבר בדקה החמישית גל שיש היה צריך לבצע הרחקה פשוטה עם הראש. אפשר היה הצדה, אפשר היה אחורה, היו לו בערך מאה אפשרויות, אבל הוא בחר בהכי גרועה. הניח כדור במרכז הרחבה, ברכות ובהתחשבות ישר לוולה של איגייבור. מכבי כבר על הלוח.

היה נדמה שמכבי תפרק את הפועל עוד לפני סיום המחצית הראשונה. משום מה ההגנה של האדומים פינתה לבן חיים את האגף, נתנה לדגני להתעסק איתו לבד, אבל הצהובים הורידו קצב, נתנו להפועל הרגשה של שותפות בהצגה, אפילו היו רגעים שבהם ראו את האגרסיביות הלוזונית המפורסמת.
אני לא יודע איך המשחק הזה היה מתפתח אילו בדקה ה־51 מנגה היה עושה את המינימום הנדרש מחלוץ. דגני הרים לו כדור על מגש של כסף, חמישה מטרים מהשער, הבחור אפילו לא היה צריך להתרומם או לכוון. רק ללחוץ על ההדק. הוא נגח, לא ברור איך, אבל החוצה.
זו כנראה הסטירה שמכבי ת"א הייתה צריכה כדי להתעורר מהשאננות. יש לה את האריס מדוניאנין בכושר שיא ואת טל בן חיים, שאם יידע לרסן את עצמו עוד ישכחו כמה היו תלויים פעם בערן זהבי.
בדקה ה־56 סקאריונה התחיל את הפעולה, ידין עשה את החור, והבוסני שימן את בן חיים בכדור גדול שאותו הקיצוני סיים ברשת. חלפו שמונה דקות והפעם היה זה ביצוע מושלם של הכוכב עם בעיטה מדויקת מרחוק, 0-3.
הפועל כבר לא הייתה מוטרפת, מתודלקת. היא שכחה מנאום הציונות של כבירי. היא הייתה שבורה ועל החורבות שלה נבנה בשיטתיות סקורר כמו קיארטנסון. בדקה ה־75 חתך האיסלנדי את כל ההגנה כדי לסיים כמו גדול, ואחרי שמונה דקות הוא ניצל יציאה רעה של הרוש כדי לרשום את השני שלו והחמישי של מכבי. 
הקבוצה של ארבלאדזה תמשיך להיאבק עם הפועל ב"ש על האליפות, תמשיך למשימה האירופית, תשגשג ותפרח, ואילו אצל הפועל אין כרגע אור בקצה המנהרה. נראה שמישהו שם הפסיק את הזרם בסניף המרכזי. דממה.