גמר גביע המדינה ייצא הערב (רביעי) לדרך בשעה 20:45 באצטדיון טדי, וההתרגשות בכרמל ובבירה בשיאה. בית"ר ירושלים תגיע להתמודדות לאחר שתי תבוסות כואבות במיוחד בליגה ואובדן האליפות ככל הנראה, אך תהנה מרוב ביציעים ותשחק במגרשה הביתי. מהעבר השני, הפועל חיפה תעלה לדשא לאחר ניצחון חשוב על בני יהודה, שהשאיר אותה בתמונת ההתמודדות על מקום באירופה, אך תאלץ לפגוש את אחת הקבוצות הבודדות שאותן עדיין לא הצליחה לנצח העונה.

רגע לפני המשחק החשוב ביותר בשנים האחרונות עבור שני המועדונים הללו, מאמני הקבוצות שהודחו בשלבים המוקדמים של המפעל מול החבורה של ניר קלינגר וזו של בני בן זקן, מצביעים על נקודות החוזק והתורפה של כל אחת מהן, מעניקים טיפ מקצועי למאמניהם ומנחשים מי תזכה בתואר.

נעצרו באדום

איציק טוויזר (מאמן הפועל עכו, שהודחה בשמינית הגמר): "על בית"ר לשחק דרך האגפים"
  
שחקן המפתח של הפועל חיפה: "עדן בן בסט. עדן הוא שחקן מכריע. יש לו יכולת כיבוש שערים מצוינת, ואם המשחק יגיע לדקות האחרונות במצב של שוויון, הוא בדיוק השחקן שיוכל לכבוש ולהכריע אותו".

טוויזר. צילום: מאור אלקסלסי
טוויזר. צילום: מאור אלקסלסי


נקודת התורפה של הפועל חיפה
: "להפועל חיפה יש מרכז הגנה טוב עם שני בלמים מצוינים, אך באגפים היא חלשה יותר".

טיפ לבן זקן: "אם בית"ר תשחק דרך האגפים ולא דרך האמצע, היא יכולה להכריע את המשחק ולנצח".

מה היית עושה אחרת מול הפועל חיפה אם המשחק היה היום: "אין משהו ספציפי שהייתי עושה אחרת אם המשחק היה היום. אני חושב שדווקא עשינו משחק מצוין נגדם, והם ניצחו אותו רק בדקות הסיום. כמו שהם הבקיעו, יכולנו גם אנחנו להבקיע. לצערי, הם כבשו ראשונים, אבל נתנו פייט".

המשמעות של טדי והרוב הצהוב ביציעים עבור הקבוצות: "הקהל הרב של בית"ר באצטדיון הביתי יכול לגרום דווקא לתוצאה ההפוכה מבחינתם. כולם מצפים שבית"ר תהיה פייבוריטית ותיקח לפחות תואר אחד העונה, אחרי שאיבדה את האליפות. אם בדקות הראשונות הפועל חיפה תחזיק מעמד, הקהל הצהוב יכול להפעיל לחץ על השחקנים ולהקשות על בית"ר, וזה יכול לשחק לטובת הפועל חיפה".

מי תניף את הגביע: "כל קבוצה מסוגל לנצח מכיוון שמדובר במשחק אחד, ובסופו של דבר לגביע חוקים משלו. בכל מקרה, אף תוצאה לא תהווה הפתעה במשחק הזה".

קורצקי. צילום: עדי אבישי
קורצקי. צילום: עדי אבישי


מנחם קורצקי (מאמן הפועל רעננה, שהודחה בחצי הגמר): "אסור לבית"ר להגיע לפנדלים"

שחקן המפתח של הפועל חיפה: "מבחינתי המגנים של הפועל חיפה, דור מלול ואריאל שיימן, הם שחקני המפתח שלה, בעיקר בשל היכולת ההתקפית הגבוהה שלהם".

נקודת התורפה של הפועל חיפה: "קשה להצביע על נקודת תורפה בולטת בהפועל חיפה, הם מאוד מאורגנים בדרך כלל. עם זאת, לפעמים באגף השמאלי שלהם יש התרופפות".

טיפ לבן זקן: "לא להגיע לפנדלים"

מה היית עושה אחרת מול הפועל חיפה אם המשחק היה היום: "לא הייתי עושה דבר אחרת, אפילו לא הייתי משנה את סדר בועטי הפנדלים".

המשמעות של טדי והרוב הצהוב ביציעים עבור הקבוצות: "זה ישפיע אולי רק בתחילת המשחק, אבל ככל שהדקות יעברו לא תהיה לזה השפעה על מה שיקרה על הדשא. מדובר בגמר גביע, אחרי הכל".

מי תניף את הגביע: "קשה לדעת מי תנצח את המשחק הזה. לדעתי, הקבוצות האלה ממש שוות, כל קבוצה יכולה להניף את הגביע בסוף הערב. הסיכויים הם 50-50".

ניסן יחזקאל. צילום: דני מרון
ניסן יחזקאל. צילום: דני מרון


נעצרו בצהוב

ניסן יחזקאל (מאמן הפועל מרמורק, שהודחה בשמינית הגמר): "הפועל חיפה תנצח"

שחקן המפתח של בית"ר ירושלים: "קלאודימיר פריירה הוא העוגן של בית"ר. כשהיו צריכים מישהו שיבעט בעיטות עונשין שיפרצו הגנות הוא תמיד היה שם. הוא הפך להיות המנהיג של בית"ר ירושלים, וראינו אותו רק פעמיים העונה מפגין יכולת חלשה, במשחקים נגד באר שבע ונתניה".

נקודת התורפה של בית"ר ירושלים: "החלק האחורי של בית"ר ירושלים הוא החלש ביותר בקבוצה, הם סופגים הרבה שערים. עם זאת, הם תמיד יודעים לחזור מפיגור כי יש להם חלק קדמי קטלני".

טיפ לקלינגר: "להיות סבלני ולא לשחק פתוח מדי נגד בית"ר כי אז אתה נענש. צריך לחכות להם בחצי שלך, כמו שאנחנו עשינו להם. החמצנו שער בטוח מולם בסוף לאחר שצימקנו, וזה מתוך זה שחיכינו להם ויצאנו קדימה למתפרצות. אסור לשחק איתם פתוח מדי".

מה היית עושה אחרת מול בית"ר אם המשחק היה היום: "אין משהו שהייתי משנה לו המשחק היה נערך היום. במקרה שלנו, חטפנו שני שערים ממצבים נייחים. בסך הכל עמדנו טוב מאוד מולם, והם כמעט לא הגיעו למצבים. היינו ביום טוב שלנו והם היו ביום חלש".

המשמעות של טדי ושל הרוב הצהוב ביציעים עבור הקבוצות: "גם נגד הפועל באר שבע היה להם רוב ביציעים והם חטפו רביעייה והושפלו. זה משחק אחר, זה שונה, גמר גביע המדינה זה תפאורה שונה, זה רגשות אחרים. אני לא חושב שלביתיות בטדי תהיה השפעה. הפועל חיפה יבואו דרוכים ומוכנים, זה משחק אחד ונגמר".

מי תניף את הגביע: "על הנייר בית"ר ירושלים פייבוריטית, אבל אני דווקא חושב שהפועל חיפה תנצח".

מאטוביץ' (במרכז). צילום: אודי ציטיאט
מאטוביץ' (במרכז). צילום: אודי ציטיאט


דושאן מאטוביץ' (המגן השמאלי של הפועל כפ"ס, שהודחה ברבע הגמר): "הקהל ילהיב את בית"ר"

שחקן המפתח של בית"ר: "אני חושב שהמשחק הזה לא תלוי בשחקן אחד, כל הקבוצה הזו חזקה וטובה, ויש לה התקפה מצוינת. גם אם שחקן אחד יהיה פחות טוב ויהיה צורך להחליף אותו, יש עוד הרבה שחקנים טובים אחרים".

נקודת התורפה של בית"ר: "יש להם בעיה בהגנה, בכל משחק הם מקבלים שערים. הם ספגו הכי הרבה גולים מבין הקבוצות שבפלייאוף העליון, וזו בעיה מבחינתם".

איפה נכשלתם מול בית"ר: "אני חושב שבמשחק הראשון מול בית"ר שיחקנו טוב מאוד ב-30 דקות הראשונות, וקיבלנו גול מטעות. אחר כך, שכשבית"ר כבר הובילה אז היה קשה לנו לחזור למשחק. בטדי זה כבר הסתיים ב-0:0. לדעתי, במשחק הראשון היינו צריכים לכבוש גול אחד ואז היה יותר קל בטדי".

מה הפועל חיפה צריכה לעשות בשביל לנצח: "חיפה קבוצה טובה מאוד. הם צריכים לעמוד טוב בהגנה, והשחקנים הטובים שלהם בהתקפה צריכים לחכות להזדמנויות. זה גמר גביע, מדובר במשחק אחד. מי שתעלה יותר טוב לדשא תנצח. זה לא משנה מי נמצאת במומנטום או למי יש שחקנים טובים יותר".

המשמעות של טדי ושל הרוב הצהוב ביציעים עבור הקבוצות: "הקהל והעובדה שהמשחק יהיה בטדי יעזרו לבית"ר. לשחק בבית זה תמיד טוב יותר לבית"ר. בגמר גביע זה הזדמנות טובה לקחת גביע ולתת לאוהדים לחגוג סיום עונה כמו שצריך".

מי תניף את הגביע: "אני חושב שבית"ר ירושלים תנצח, הם עשו עונה טובה. אמנם אין להם כבר סיכוי לאליפות, אבל הם יזכו בתואר הזה ובכל זאת יסיימו עונה טובה".

חיים סילבס. צילום: דני מרון
חיים סילבס. צילום: דני מרון


חיים סילבס (מאמן הפועל ק"ש, שהודחה בחצי הגמר): "המזל לא עם הירושלמים כרגע"

שחקן המפתח של בית"ר: "לטעמי קלאודימיר פריירה הוא הברוטמר של בית"ר ירושלים, בעיקר מבחינת משחק העומק והכדורים הנייחים, שמהווים פקטור קריטי ביותר עבור בית"ר, ובמיוחד במשחקים שיש בהם שוויון".

נקודת התורפה של בית"ר: "לבית"ר קשה לארגן את המשחק שלהם לעתים, ולפעמים הם חשופים למתפרצות. אם המשחק נפתח מבולגן, הם משאירים שטחים גדולים ואז אפשר ליזום וליצור מהלכים מולם. הפועל חיפה מתמודדת עם זה מעולה, אם היא תעשה את זה בגמר, זה יכול לעבוד לה".

טיפ לניר קלינגר: "אין לי הרבה טיפים לקלינגר, הוא בטוח יודע מה לעשות".

מה היית עושה אחרת מול בית"ר אם המשחק היה היום: "בדיעבד, תמיד חושבים אחרי המשחק. אולי היינו צריכים לעשות פאול מולם באחת המתפרצות. בסופו של דבר היו להם 100 אחוזי הצלחה מולנו בניצול מצבים, כל מה שהם עשו הלך להם. הם חזרו למשחק מכלום, אחרי הרבה מצבים שלנו. עם זאת, הם בתקופה לא כל כך טובה, והמזל לא איתם כרגע כמו שהיה נגדנו".

המשמעות של טדי ושל הרוב הצהוב ביציעים עבור הקבוצות: "אני חושב שבטדי יש לקהל משמעות גדולה עבור בית"ר. תהיה התלהבות ענקית ותחושת בית לשחקנים".

מי תניף את הגביע: "לא יודע לומר, זה קשה. אין לי שום ההערכה או הרגשה מוקדמת לגבי זהות המנצחת".

* במועדון הכדורגל מכבי חיפה סירבו לשתף פעולה עם הכתבה, ומסרו: "אנחנו לא מתעסקים עם מועדונים שלא קשורים אלינו, מאחלים הצלחה לשתי הקבוצות".