עמותת ער"ן הזהירה היום (שלישי) מפני צפייה בסרט תיעוד מעשי הזוועות מהשבת השחורה.  המנהלת המקצועית של ער"ן, ד"ר שירי דניאלס מסרה: "אנו קוראים לציבור להימנע מהצפייה בסרט שאינו מצונזר וכולל תיעוד גרפי ומפורט של זוועות בלתי נתפסות".

לדבריה, "הצפייה מהווה סכנה לנפש לכל אחת ואחת מאתנו המבוגרים ויתרה מכך עבור מתבגרים וילדים. הצפייה עלולה ליצור סימפטומים של טראומה או להעצים אותם ולפגוע בנפש גם לטווח הארוך. מכיוון שכולנו כישראלים מעורבים רגשית מאד באירועים ומזדהים עם הקורבנות, החשש  למחיר  הנפשי כבד. נדגיש כי יש הבדל מהותי בין ידיעה על האירועים המזעזעים לבין צפייה בהם".

קודם לכן, מנהל המועצה הלאומית לטראומה, פרופסור אייל פרוכטר, הזהיר היום בראיון בכאן רשת ב' כי הצפייה בסרטון הזוועות מהטבח של ה-7 באוקטובר "יכולה להביא להתפרצות של תחלואה נפשית מלאה", והדגיש את ההשלכות על בני נוער: "הפחד הגדול שלנו, ובגלל זה כתבנו את המכתב ואנחנו שמים עליו משקל - הוא מאיך שזה עובד בישראל. ברגע שתרחיב את הצפייה, נקבל דליפה, ואז נזיק למשפחות של אנשים שעברו התעללות ומתו, לפוסט-טראומטים שזה יחמיר את מצבם והכי גרוע - לבני נוער. משרד הבריאות גרם לתקשורת האמריקנית להפסיק לשדר את האנשים שקופצים ממגדל התאומים לאחר שראו עלייה מאוד גדולה בהפרעות חרדה בקרב ילדים ונוער".

משרד הבריאות מזהיר - אל תצפו בסרט הזוועות מהעוטף
"חשיפת פרצופו של חמאס": 'סרטון הזוועות' של דו"צ הוקרן לשגרירים זרים

"הרחבה של מעגלי הצפייה בדברים הנוראיים האלו תוביל לנזקים לצופים", שב והזהיר. "הצפייה יכולה להביא כאמור להתפרצות של תחלואה מלאה, עלייה בדיכאון ושימוש בתרופות הרגעה. יש אנשים שדיווחו שהם לא ישנים, אנשים דיווחו על תסמיני פוסט-טראומטיים, כולל העורכים שצפו בחומרים וחתכו את הסרטים. אנחנו נאלצים לטפל בהם לאחר שנחשפו להרבה חומר".

כזכור, אמש, במלאת חודש לאירועי ה-7 באוקטובר, שגריר ישראל בארה"ב מיכאל הרצוג קיים הקרנה מיוחדת לשגרירים ודיפלומטים זרים, של "סרטון הזוועות" שהוכן על ידי דו"צ המתאר את זוועות החמאס. להקרנה הגיעו נציגים ממדינות שונות ביניהן: אוקראינה, קוסובו, סלובקיה, סיירה ליאון, הונגריה, יפן, תאילנד, בחריין ועוד.

עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילה חיים 24/7 באנונימיות ובאופן מיידי לכל מצוקה נפשית, לקבלת סיוע נפשי חייגו בכל שעה ומכל טלפון 1201 והיכנסו לאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ לקבלת סיוע בצ'אט או  וואטסאפ.