הסרט בן 47 הדקות של דובר צה"ל, שכולל תמונות קשות מאוד ממצלמות גופם של המחבלים הרצחניים, עורר את תשומת ליבם של רבים, שטענו כי מעגל הצפייה הקטן שנקבע צריך להתרחב וכי הזוועות צריכות להיות מוצגות בפני כל מי שרוצה לראותן. הסרט המדובר אף יוצג מחר (רביעי) מול בכירי הוליווד, לאחר שהוצג בפני עיתונאים מרחבי העולם ומול חברי הכנסת. רבים תמכו בדיון בדבר פרסומו ברבים ככלי הסברה, אך מנגד - יש דרישות קשות שלא לפרסם בציבור את הסרט הקשה.

בתיווך גל גדות: סרטון הזוועות של דובר צה"ל יוקרן לבכירים בהוליווד
הסרט הלא מצונזר: מנסור עבאס בכה, דיסטל וקטי שטרית נטשו בדמעות תוך 5 דק'
ניצחון במלחמה על התודעה: ישראל חייבת לפרסם את סרט הטבח הלא מצונזר | מיקי לוין

בהודעה חריגה שפרסם פרופסור איל פרוכטר, יו"ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה, נכתב כי "המועצה הלאומית לפוסט טראומה מבקשת להתריע כי הצפייה בסרט ההסברה המתעד את הזוועות שלא יאומנו שהתרחשו בעוטף ישראל בתאריך ה-7 באוקטובר חייבת לשמש רק ליעודה ובאופן מצומצם ביותר".

אזהרת הצפייה החריגה ממשרד הבריאות לגבי סרט הזוועות של פעולות חמאס (צילום: משרד הבריאות)
אזהרת הצפייה החריגה ממשרד הבריאות לגבי סרט הזוועות של פעולות חמאס (צילום: משרד הבריאות)

עוד הוא הוסיף כי "ברצוננו להבהיר כי צפייה בסרט עלולה לפגוע בצופה, ואם ידלוף או ישמש לצפייה רחבה, ימצא מזיק לצופים, לזכרם של הנפגעים, ולאנשים רבים בחברה הישראלית ובאנשי העוטף בפרט".

כזכור, ביום שבת האחרון שר החוץ אלי כהן הנחה את נציגויות ישראל בעולם להקרין את סרט זוועות החמאס בפני נציגי כלי תקשורת מרכזיים ומשפיענים. הסרט, כאמור, מביא תיעוד קשה וגרפי של מעשי הטבח של חמאס בנשים, ילדים ובמשפחות שלמות. בין הנציגויות המרכזיות שכבר הקרינו את הסרט: וושינגטון, ברלין, לונדון וטוקיו.

השר כהן אמר כי "מפלצות האדם של החמאס תיעדו את הזוועות שהם ביצעו נגד אזרחינו מתוך התפארות לא אנושית. אנחנו נספר לכל העולם, באמצעות הצגת סרט, שמאגד קטעים מהתיעוד שלהם עצמם, על האכזריות הבלתי נתפסת של מחבלים צמאי דם, שפגעו במשפחות שלמות וחגגו את האלימות הקשה. ה-7 באוקטובר הוא יום שחור בהיסטוריה של מדינת ישראל, אנחנו אף פעם לא נשכח את מה שהתרחש ביום הזה ונדאג שגם העולם ידע בדיוק מיהו ארגון הטרור חמאס, הגרוע יותר מדעאש".